728 x 90

با یاد مجاهد شهید زهره قربانپور

مجاهد شهید زهره قربانپور
مجاهد شهید زهره قربانپور

محل تولد: رشت
شغل:
سن: 21
تحصیلات: دیپلم
محل شهادت: رشت
تاریخ شهادت: 10-12-1361
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید زهره قربانپور  متولد سال۱۳۳۷ در رشت بود. وی در رشته ریاضی فیزیک دبیرستان شاهدخت رشت شاگرد اول بود و در همان دبیرستان دوره‌اش را به پایان رساند. او هم‌چون هزاران تن از نیروهای آزاد شده در انقلاب ضدسلطنتی بعد از پیروزی انقلاب به سازمان مجاهدین پیوست و گم شده‌اش را در آرمان سازمان مجاهدین خلق پیدا کرد.

زهره قهرمان مسؤل رسیدگی و کمک به خانواده شهدا بود. در اول مهر ۱۳۶۱ توسط پاسداران خمینی دستگیر و روانه زندان شد. زهره از زمان دستگیری تا شهادت ۶ماه را در زندان گذراند. طی این مدت مستمر زیر شکنجه وحشیانه پاسداران و جانیان خمینی در زندان بود. آن‌قدر به پاهای وی شلاق زده بودند که توان حرکت روی پاهایش را نداشت و نمی‌توانست روی پاهایش بایستد. به‌طوری‌که پایش به‌عمل جراحی رسید. وی برای ملاقات با خانواده‌اش در زندان توان ایستادن نداشت.

زهره در زندان با مجاهد شهید پروانه الوندپور یکی از شیرزنان مجاهد، هم سلول بود. زهره میلیشیای قهرمان و شجاعی بود که یکی از ویژگی‌هایش صراحت، مسئولیت‌پذیر و باهوش بود و این ارزشها را در کار و مسئولیتی که در سازمان به‌عهده داشت و به آن عشق می‌ورزید، بکار می‌گرفت. سرانجام پاسداران جنایتکار که نتوانستند با اعمال شکنجه‌های زیاد او را وادار به تسلیم و سازش کنند در اسفند ۱۳۶۱ وی را اعدام کردند. زهره مقاوم استوار بر عهد و پیمانش و مواضع انقلابی و مجاهدی‌اش وفادار ماند.

بی‌تردید خون زهره قهرمان، هم اینک در رگان جوانان شورشی میهن در جریان است. خلقی که بپاخاسته و عزم جزم دارد تا بند از بند این رژیم ددمنش و نظام شکنجه و اعدام بگسلد و آزادی و آبادی و رهایی را برای مردم محروم و تحت ستم به ارمغان بیاورد.

 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cd9a2b27-5200-406c-800f-610395c7d1d5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات