728 x 90

با یاد مجاهد شهید بهمن قربان رمکی

مجاهد شهید بهمن قربان رمکی
مجاهد شهید بهمن قربان رمکی

محل تولد: رامسر
شغل: کارگر
سن: 33
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


بهمن قربان‌رمکی

تاریخ تولد: ۱۳۳۴

محل تولد: رمک ـ رامسر

تحصیلات: متوسطه

سابقه مبارزاتی: ۹سال

زندانی سیاسی:۴سال

بهمن قربان‌رمکی اهل رامسر بود و در چاپخانه کار می‌کرد، سال۵۸ با مجاهدین آشنا شد و فعالیت حرفه‌یی خود را با سازمان آغاز کرد.

  سال۶۰ دستگیر شد. ۴سال در اسارت دژخیمان بود، پس از آزادی در اسفند۶۵ برای پیوستن به سازمان از ایران خارج ‌شد.

او در رابطه با تشکیلات خارج کشور کار می‌کرد  و خواستار پیوستن به ارتش آزادیبخش بود،  سرانجام در سال۶۷ به منطقه اعزام گردید.

بهمن با ورود به یکانهای رزمی ارتش آزادیبخش، ب  دوره آموزشی را پشت‌سر گذاشت و با گامهایی استوار و قلبی سرشار به میدان رزم فروغ جاویدان شتافت.

روز سه‌شنبه ۴مرداد۶۷ در جریان  نبردی خونین در نزدیکی کارخانه قند اسلام‌آباد، بر اثر آتشباری مزدوران دشمن به‌شهادت رسید ،و خون پاکش را فدیه رهایی خلق و میهن کرد. «من در این راه مقدس انقلابی در زیر پرچم سرخ درخشان سازمان تا آخرین قطره خونم مجاهدگونه، بی‌امان می‌جنگم و لذت می‌برم و در راه آرمان پرشکوه جامعه بی‌طبقهٌ توحیدی جانم را فدیه راه رهایی خلق درزنجیرم می‌کنم.

پروردگارا یاری کن تا مسئولیتهایی که به من واگذار می‌شود به انجام رسانم و در پیشگاه رهبری سربلند باشم. ‌بار خدایا رهبری مسعود و مریم، این نعمتی که به خلق ایران ارزانی داشتی  را خودت حفظ کن». وصیت‌نامه ‌ـ‌ ۲۲آذر۶۶

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/65c5a437-1549-4636-a6d2-acb962211e01"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات