728 x 90

با یاد مجاهد شهید بهروز قربان رمکی

مجاهد شهید بهروز قربان رمکی
مجاهد شهید بهروز قربان رمکی

محل تولد: رامسر
شغل: نقاش ساختمان
سن: 21
تحصیلات: -
محل شهادت: رامسر
تاریخ شهادت: 18-10-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید بهروز قربان رمکی از جوانان دلیر رامسر بود که در جریان انقلاب ضدسلطنتی با فعالیت‌های پرشور خود بسیاری از جوانان شهر را به سوی مبارزه و تظاهرات علیه رژیم شاه خائن کشاند.

بهروز در جریان قیام با اهداف مجاهدین آشنا شد و پس از قیام در انجمن جوانان مسلمان این شهر که وابسته به مجاهدین بود فعالیت می‌کرد. وی یکی از یاران و همرزمان مجاهد شهید فیروز رحیمیان مؤسس انجمن جوانان مسلمان رامسر بود.

منش و روش انقلابی و مجاهدی او تأثیر زیادی روی جوانان شهر داشت و در جهت دادن آنها به مبارزه در راستای اهداف انقلابی سازمان مجاهدین خلق ایران نقش فعالی داشت.

بهروز پس از مدت کمی بعد از ۳۰خرداد دستگیر و به زیر شکنجه‌های وحشیانه دژخیمان خمینی در زندان رامسر رفت، اما او در مقابل شکنجه‌های سبعانه آنها تسلیم نشد و قهرمانانه مقاومت کرد. در بسیاری از مواقع که بهروز شکنجه می‌شد حسرت کشیدن یک آه را هم بردل دژخیمان خمینی گذاشت.

روحیه مقاوم و چهره خندان او تأثیر زیادی روی سایر زندانیان رامسر که اکثراً زندانیان مجاهد بودند داشت، هنگامی که بهروز قهرمان را برای اعدام می‌بردند با قیافه خندان تک‌تک بچه‌ها را بوسید و گفت: ”آن دنیا کار ندارید؟» و بعد رو کرد به برادرش و مقدار ۷۰۰تومان پول در آورد و گفت این را تقدیم سازمان کنید و اضافه کرد که: ”هر چه هم در زندگی دارم تقدیم سازمان کنید» وی قبلاً به برادرش گفته بود“ هنگام اعدام دستور آتش را خودم صادر می‌کنم».

دژخیمان خمینی این مجاهد دلاور را در تاریخ ۱۸دی ماه ۱۳۶۰ بشهادت رساندند.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ad62e544-ff42-442a-a501-367075d4f5fb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات