728 x 90

با یاد مجاهد شهید رویا قربان زاده

مجاهد شهید رویا قربان زاده
مجاهد شهید رویا قربان زاده

محل تولد: -
شغل: دیپلم
سن: 19
تحصیلات: -
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 7-7-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید رویا قربان‌زاده در مرداد سال۴۱ متولد شد، و در انقلاب ضدسلطنتی همراه با توده‌های مردم برعلیه رژیم شاه خائن تظاهرات و فعالیت کرد. همزمان با این فعالیت‌ها با اسلام انقلابی و مجاهدین آشنا شد و پس از پیروزی انقلاب به سازمان مجاهدین خلق ایران پیوست.

او در نامه‌هایش خطاب به برادرش، خسرو قربان‌زاده که در آمریکا تحصیل می‌کرد، عقایدش را شرح می‌داد و او را از اوضاع جاری کشور مطلع می‌کرد.

رویا در تمامی فعالیت‌های میلیشیاهای مجاهد خلق فعال بود، و زمانی که فشارهای خمینی علیه مجاهدین اوج گرفت و موضوع خالی‌کردنِ ستادهای سازمان مطرح شد، رویا می‌گفت «این تنها مسأله یک ساختمان نیست، بلکه خطری است که انقلاب ما را تهدید می‌کند»

رویا در هنگام حمله مزدوران خمینی به ستاد سازمان همه امکاناتش را در در اختیار سازمان گذاشت و شب‌ها تا صبح در کنار ستاد سازمان که معتقد بود به تمامی توده‌های محروم تعلق دارد، می‌ماند و از آن حفاظت کرد.

پس از باز شدن مدارس رویا فعالیتش را در انجمن دانش‌آموزان مسلمان ارتقاء بخشید و زندگی تشکیلاتی‌اش را شروع کرد. این دوران بهترین فرازِ زندگی مبارزاتی او بود. وی به‌سرعت خودش را با خصایص انقلابی منطبق کرد و با انگیزهٔ بسیار، همهٔ وقتِ خودش را در اختیارِ تشکیلاتی قرار داد که به آن ایمان داشت.

او در رابطه با فعالیتش با سازمان بسیار خوشحال بود و می‌گفت: «خدا را شکر که سازمان بود وگرنه خدا می‌داند چه راهی را در پیش می‌گرفتیم…»

رویا پس از ۳۰خرداد ۶۰ هم در ارتباط با سازمان فعالیت کرد، یکی از همرزمانش در مورد مسئولیت‌پذیری و سخت‌کوشی این شیر زن مجاهد خلق می‌گوید «بعد از ۳۰خرداد مسئولش به او گفت باید دستگاه چاپ دستی درست کنی! و توضیح کوتاهی در مورد طرز تهیه آنرا به رویا داد.

رویا با اشتیاق زیادی اقلام مورد نیازش را همان روز تهیه کرد و دست به‌کار شد. هر بار که امتحان می‌کرد و موفق نمی‌شد دوباره از اول شروع می‌کرد و اصلاً خسته نمی‌شد و می‌گفت بالاخره باید درستش کنم.

اولین اعلامیه را که با آن چاپ کرد در حالی‌که بسیار خوشحال بود گفت:“ همیشه باید به تشکیلات پاسخ مثبت بدهی و نمی‌توانم، معنی ندارد. وقتی از شرایط مبارزه بعد از ۳۰خرداد صحبت می‌کرد می‌گفت:“ خدا کند قدرتش را داشته باشم و بتوانم مسئولیتی را که بر دوش دارم تا پایان ادامه دهم».

در روز ۵مهر که میلیشیاهای پرشور مجاهد خلق به صحنه تظاهرات در آن روز شتافتند و شعار مرگ بر خمینی را توده‌یی کردند، رویای قهرمان نیز شرکت داشت و در این روز دستگیر و دو روز بعد در صبح ۷ مهرماه به جوخه تیرباران سپرده شد.

یادش گرامی

 

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/541eaf2e-e2ea-427f-ab90-c7a6ee6a92b1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات