728 x 90

با یاد مجاهد شهید فرهاد قربانی

فرهاد قربانی
فرهاد قربانی

محل تولد: سنندج
شغل: -
سن: 26
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


فرهاد قربانی

تاریخ تولد: ۱۳۴۱

محل تولد: سنندج

تحصیلات: متوسطه

سابقه مبارزاتی: ۱۰سال

فرهاد قربانی  همزمان با شرکت در قیام ضدسلطنتی با مجاهدین آشنا شد و به هواداری از سازمان برخاست.

فعالیت حرفه‌‌ای  را در سال۵۹ شروع کرد و مانند همه میلیشیاها در کارهای تبلیغی نظیر توزیع نشریه و انتشارات سازمان و پخش اطلاعیه در مناطق مختلف شهر شرکت فعال داشت.

پس از ۳۰خرداد به زندگی مخفی روی آورد و در پایگاههای مقاومت مسئولیتهای مختلفی به‌عهده گرفت.

در همین دوران یک‌بار ارتباطش قطع شد  اما پس از وصل مجدد  به منطقه اعزام گردید. در منطقه،  مدتی مسئولیت پیک میان پایگاههای سازمان را برعهده داشت، و کار در بخش خدمات، ارتباطات و امداد از‌جمله مسئولیتهای بعدی وی بود.

فرهاد همیشه از سازمان و دیدگاههای آن با عشق و ایمان خاصی یاد می‌کرد و  بر این حقیقت در وصیت‌نامه‌اش نیز تأکید گذاشت: «…‌سازمان مجاهدین را مانند نور فروزان در میان تاریکی یافتم و به این حقیقت رسیدم که تنها سازمانی که به حقیقت انبیا و رسول خدا و به‌طور واقعی معرف اسلام انقلابی می‌باشد، سازمان مجاهدین است…». وصیت‌نامه ‌ـ‌ ۲۵دی۶۰

مجاهد شهید فرهاد قربانی با شوری بسا بیشتر از هر زمان دیگر در عملیات فروغ جاویدان شرکت کرد. در صحنه نبر  با جسارت تمام جنگید و پس از طی چندین نبرد سخت و سنگین با مزدوران دشمن ضدبشری، قهرمانانه به‌شهادت رسید و به جاودانه‌فروغهای آزادی پیوست.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4e0b9f46-9ddc-4793-95fb-2f5f6887ddf6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات