728 x 90

با یاد مجاهد شهید ناصر ربیبی( گودرزی)

مجاهد شهید ناصر(علی-عبدالله) ربیبی(گودرزی)
مجاهد شهید ناصر(علی-عبدالله) ربیبی(گودرزی)

محل تولد: بروجرد
شغل: معلم
سن: 30
تحصیلات: فوق دیپلم
محل شهادت: همدان
تاریخ شهادت: 0-5-1367
محل زندان: -

زندگینامه شهید


ناصر آن‌قدر جسور و نترس بود و از اعتماد بنفس بالایی برخوردار بود که شکنجه‌گران را متعجب و حیرت‌زده می‌کرد. یکروز با دست روی دوش یکی از نگهبانان بند گذاشت و گفت: «آری آری زندگی زیباست، زندگی آتشگهی دیرینه پابرجاست...».

نگهبان بند عقب عقب می‌رفت و از این همه روحیه و صلابت، خودش را باخته بود

 

ناصر قبل از انقلاب ضدسلطنتی با سازمان مجاهدین آشنا و در انقلاب علیه رژیم ستم‌شاه شرکت فعال داشت. در جریان قیام ضدسلطنتی او یکی از فعالان و چهره‌های سرشناس شهر به‌شمار می‌رفت. بعد از انقلاب همراه برادرش حسین در راه‌اندازی تشکیلات هواداران مجاهدین در بروجرد نقش مهمی داشت و از بدو پیروزی انقلاب کتابها و نشریات سازمان را در شهر منتشر کرده و مردم را به سمت سازمان جذب می‌کرد. وی از مؤسسین انجمن معلمین و دانش‌آموزان هوادار در بروجرد بود. در مرکز تربیت معلم بروجرد نمایشگاه آثار شکنجه‌های رژیم شاه بر روی زندانیان را راه‌اندازی کرد. بعد از سی خرداد و در ابتدای مقاومت سراسری وارد زندگی مخفی شد و مسئولیت تیم های عملیاتی در استان لرستان و همدان را به‌عهده گرفت. پس از دستگیری زیر شدیدترین فشارها و شکنجه‌های مزدوران رژیم رفت ولی به‌گفته همرزمانش وی از روحیه بالا و ایمان سرشار به رهبری و سازمان برخوردار بود.

ناصر نهایتاً در سال۶۵ در همدان لو رفت و او را به بروجرد منتقل کردند و ۲۰سال محکومیت داشت.

یکی از هم‌بندانش که در زندان با وی بوده نقل می‌کند: «ناصر را در راهروی بند دیدم که تازه از زیرشکنجه برگشته بود اما خم به ابرو نداشت. شکنجه‌گران را عاصی کرده بود. او آن‌قدر جسور و نترس بود و از اعتماد بنفس بالایی برخوردار بود که شکنجه‌گران را متعجب و حیرت‌زده می‌کرد. یکروز با دست روی دوش یکی از نگهبانان بند گذاشت و گفت:

«آری آری زندگی زیباست زندگی آتشگهی دیرینه پابرجاست...».

و همین‌طور به خواندن این شعر ادامه داد به‌طوری‌که نگهبان بند عقب عقب می‌رفت و از این همه روحیه وصلابت خودش را باخته بود.

بعد از چندماه مجدداً وی را از زندان بروجرد به همدان بردند و با شروع قتل‌عام زندانیان سیاسی، پاسداران جنایت‌پیشه این مجاهد جسور و وفادار به راه و آرمانش را سربدار کردند.

از این خانواده دو تن دیگر از برادران وی مجاهدین شهید حسین و مسعود نیز توسط پاسداران ظلمت و تباهی اعدام شدند.

زندگی و شهادت این مجاهد خلق، در عین عشق به زندگی با شرافت، الگوی ایستادگی و استواری در برابر تمامیت رژیم ظالم آخوندی است. از خون جوشان و جسارت انقلابی ناصر و ناصرهاست که امروز جوانان ایران‌زمین به‌عنوان کانونهای امید و شورش بر نظام ستم و ظلم ارتجاع بپاخواسته‌اند و عزم جزم دارند تا بند از بند رژیم بگسلند و نظام جنایتکار رژیم آخوندی را سرنگون کنند.

 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6b9e1c78-61c6-4842-9951-8976e96fc599"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات