728 x 90

با یاد مجاهد شهید فریبرز رادفر

مجاهد شهید فریبرز رادفر
مجاهد شهید فریبرز رادفر

محل تولد: تهران
شغل:
سن: 26
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان:

 

زندگینامه شهید


فریبرز رادفر

تاریخ تولد: ۱۳۴۱

محل تولد: تهران

تحصیلات: متوسطه

سابقه مبارزاتی:۱۰‌سال

فریبرز رادفر همزمان با انقلاب ضد‌سلطنتی وارد مبارزات سیاسی شد، از ابتدای سال‌۵۸ به صف هواداران مجاهدین پیوست و فعالیت خود  را  در   ارتباط با انجمنهای دانش‌آموزی هوادار سازمان در تهران  شروع کرد.

اودر اکثر اجتماعات و میتینگهای سازمان در تهران شرکت داشت ، در مقابل فالانژهای چماق به‌دست رژیم ایستادگی می‌کرد و به دفاع از سازمان می‌پرداخت.

پس از ۳۰خرداد سال۶۰ دستگیر شد و مدتی بعد از زندان رهایی یافت، در دورانی که ارتباطش با سازمان قطع بود  هسته مقاومت تشکیل داد و به فعالیت پرداخت.

در خرداد‌۶۲ به منطقه کردستان رفت و در واحدهای نظامی سازماندهی شد،  پس از گذراندن آموزشهای لازم،  به بخش عملیات منتقل شدوچندین مأموریت نظامی انجام داد. سپس به بخش اطلاعات منتقل شد و در آن‌جا مسئولیت جدیدی به‌عهده گرفت،در  آستانه تشکیل ارتش آزادیبخش وارد یکانهای رزمی شد و دوره جدید  آموزشی را گذراند.

سرانجام در عملیات کبیر فروغ جاویدان به‌عنوان فرمانده یک گروه رزمی وارد شکوهمند‌ترین نبرد  زندگی مبارزاتیش شد، و در یک درگیری حماسی قهرمانانه به‌شهادت رسید.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a371b81e-4944-42d9-9e95-4a4ff2c6d063"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات