728 x 90

با یاد مجاهد شهید محمد علی رأفتی مقدم

مجاهد شهید محمد علی رأفتی مقدم
مجاهد شهید محمد علی رأفتی مقدم

محل تولد: قوچان
شغل: دانشجو
سن: 0
تحصیلات:
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان:

 

زندگینامه شهید


محمدعلی رأفتی‌مقدم

تاریخ تولد: ۱۳۴۰

محل تولد: قوچان

تحصیلات:دانشجوی تربیت معلم

سابقه مبارزاتی: ۱۰سال

محمدعلی رأفتی‌مقدم در یک خانواده سیاسی و هوادار مجاهدین بزرگ شد، برادر بزرگترش از زندانیان سیاسی زمان شاه بود.

خواهرش ناهید در عاشورای مجاهدین (‌۱۹‌بهمن۶۰) در رکاب اشرف و موسی به‌شهادت رسید.

محمدعلی  پس‌ از پیروزی انقلاب به مجاهدین پیوست ، وی از‌جمله کادرهای ورزیده در یکانهای شناسایی رزمی بود و به‌کرات و مشتاقانه  در چندین عملیات پرمخاطره شناسایی شرکت کرد.

در صحنه عملیات رزمنده‌یی پرشور و بی‌باک بود و یک‌دم آرامش نداشت،در فروغ جاویدان رزمی جانانه کرد و   در نبردهای  مختلف گله‌های پاسدار را از‌پای در آورد.

  سرانجام در یک درگیری خونین به‌شهادت رسید  و پس‌از یک‌دهه مبارزه و مجاهدت بی‌امان، در بالابلندترین قله زندگی پرافتخارش و در نبرد کبیر فروغ جاویدان  جاودانه شد.

«…تنها آرزویم شهادت در مسیری است که مسعود و مریم راهبر و راهگشای آن هستند. و از این بابت که موفق به شناخت رهبری عقیدتی عصر و زمانهٌ خود شدم، خدا را شکر می‌گذارم. فکر می‌کنم در این جهان هیچ ارزشی بالاتر از این وجود نداشته باشد. زیرا مسعود و مریم سمبل تمامی قهرمانیهای مجاهدین هستند و از خدا می‌خواهم که آنها را برای انقلاب و خلق ایران حفظ نماید تا کشتی توفان‌زدهٌ میهن اسیرمان به ساحل نجات و رهایی برسد و بهار پیروزی بر خاک ایرا ن یکبار دیگر بشکفد …».

وصیت‌نامه  ـ  ۵شهریور۶۵

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fa885404-21db-4da9-a75e-12bcb1673417"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات