728 x 90

با یاد مجاهد شهید ناهید رأفتی

مجاهد شهید ناهید رأفتی
مجاهد شهید ناهید رأفتی

محل تولد: قوچان
شغل: دبیر رشته تربیت معلم
سن: 28
تحصیلات: -
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 19-11-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید ناهید رأفتی در سال۱۳۳۲ در شهرستان قوچان متولد شد، او پس از پایان دورهٔ دبیرستان در دانشسرای راهنمایی تحصیلی مشهد به ادامهٔ تحصیل پرداخت.

پس از ورود به دانشسرا و مطالعه کتابهای سیاسی و انقلابی از جمله جزواتی از سازمان با مسایل سیاسی و دیدگاهها و مواضع انقلابی و توحیدی سازمان مجاهدین خلق ایران آشنا و وارد صحنهٔ مبارزه بر علیه رژیم شاه گردید. وی چندین بار در اعتصابات دانشجویی شرکت کرد و بارها از طرف ساواک منفور شاه تهدید به اخراج گردید.

اوج فعالیت‌های انقلابی ناهید همزمان با اوجگیری مبارزات مردم در دوران انقلاب ضدسلطنتی بود در سازماندهی زنان و دختران شهر خود فعالانه شرکت می‌کرد و همواره در صف مقدم تظاهرات بود.

ناهید همزمان با شرکت در تظاهرات ارزش‌های انقلابی و توحیدی مجاهدین را که از قبل با آنها آشنا بود تبلیغ و ترویج می‌کرد، پس از پیروزی قیام در رابطه با انجمن معلمین مسلمان قوچان قرار گرفت و پس از چندی مسئولیت انجمن مادران مسلمان این شهر را عهده‌دار شد.

به‌علت فعالیت‌های گستردهٔ تبلیغاتی که ناهید بر علیه ارتجاع داشت، مورد خشم و غضب عناصر ارتجاعی قرار گرفته و تحت فشار و تضییقات مزدوران خمینی در بهار سال۵۹ به مشهد آمده و در رابطه با انجمن معلمان مسلمان مشهد به ادامهٔ فعالیت‌های انقلابی خویش پرداخت.

ناهید کینه عمیقی نسبت خمینی و رژیم او داشت طوری که در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس با مشاهدهٔ تقلبهای بی‌شرمانهٔ ارتجاع و باندهای مزدور خمینی با ناراحتی می‌گفت: «ببینید از حالا تقلب می‌کنند، اینها که هنوز به مجلس نرفته‌اند حقوق مردم را این‌طور پایمال می‌کنند، وای به‌حال روزی که به مجلس بروند آنوقت ببین چه بروز ملت خواهند آورد و چه جنایاتی مرتکب خواهند شد…»

اواسط سال۵۹ ناهید به جرم این‌که کلاسهای درس دبیرستان را به کلاس درس انقلاب تبدیل کرده بود به‌اصطلاح تصفیه و پاکسازی شد. پس از اخراج از آموزش و پرورش، او به‌طور حرفه‌یی، تمامی وقت و تون خود را در خدمت سازمان قرار دادند.

در دیماه ۵۹ ناهید به تهران منتقل گردید و فعالیت‌های انقلابی خود را در بخش حفاظت سازمان دنبال نمود.

پس از ۳۰خرداد ناهید پرتوانتر از پیش به فعالیت‌های خود ادامه داد، و نسبت به این‌که در رابطه نزدیک‌تری با سازمان قرار گرفته خوشحال بود، به‌ویژه پس از برخورد و آشنایی با شهید اشرف رجوی که، تأثیرات شگرفی از صحبت‌های شهید اشرف پذیرفته بود، و در رابطه با دورانی که با اشرف شهیدان بود می‌گفت: «بهترین ایام زندگی‌ام بوده است».

او همواره نسبت به روز پیروزی بر رژیم غبطه می‌خورد و می‌گفت: «خوشا بحال کسانی که آن روز را خواهند دید، چقدر با شکوه و زیباست روزی که ارزشها و معیارهایی که اکنون در روابط و مناسبات تشکیلاتی‌مان حاکمیت دارد، در کل جمعه حاکم شوند… نمی‌دانم چرا هر موقع آن روز را در نظرم مجسم می‌کنم بی‌اختیار اشک غرور و شادی از چشم‌هایم جاری می‌شود».

مجاهد شهید ناهید رأفتی سرانجام در نوزدهٔ بهمن‌ماه ۱۳۶۰ طی یورش پاسداران جنایتکار خمینی به پایگاهی واقع در خیابان پاسداران، بوستان ششم تا آخرین نفس مقاومت کرده و با افتخار و سربلندی به‌شهادت رسید. در هنگام حملهٔ مزدوران به این پایگاه، فرزندانش در این پایگاه به‌سر می‌بردند.

یادش گرامی باد

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5e585c60-7090-4907-912b-11f0b368bbb6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات