728 x 90

با یاد مجاهد شهید ملیحه راحمی

مجاهد شهید ملیحه راحمی
مجاهد شهید ملیحه راحمی

محل تولد: گرگان
شغل: دانش آموز
سن: 16
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: گرگان
تاریخ شهادت: 28-5-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید ملیحه راحمی در گرگان به دنیا آمد. پدرش محمد راحمی از رانندگان زحمتکش گرگان بود که به سختی هزینهٔ خانواده را فراهم می‌کرد.

ملیحه در سال۱۳۵۷ در اولین روزهای افتتاح دفتر جنبش ملی مجاهدین در گرگان فعالیتش را سازمان شروع کرد. او به‌سرعت به یک میلیشیای پرشور تبدیل شد که برای دفاع از آرمانهای مجاهدین سراز پا نمی‌شناخت. ملیحه مشتاقانه در کلاسهای آموزشی مجاهدین شرکت می‌کرد و با علاقهٔ بسیار آموزشها را فرا می‌گرفت.

وی با وجود مخالفتهای خانواده‌اش تا پاسی از شب در دفتر جنبش مجاهدین همراه با سایر خواهران و برادران مجاهدش فعالیت می‌کرد. ملیحه در چاپ و تکثیر اطلاعیه‌ها و مواضع سازمان به‌ویژه در دوران تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری برادر مجاهد مسعود رجوی نقش فعالی داشت.

او در طول دو سال و نیم مبارزه افشاگرانه مجاهدین در تمامی فراز و نشیبها، و در فروش نشریهٔ مجاهد، برپا کردن میز کتاب، و تبلیغات میلیشیا در خیابان‌ها فعال بود، و در برخورد با عناصر مرتجع وابسته به رژیم از آرمانهای مجاهدین جانانه دفاع می‌کرد. وی به‌رغم این‌که بارها از طرف مزدوران مورد ضرب و جرح قرار گرفت، اما محکم و استوار جلو حملات چماقداران می‌ایستاد.

در حمله مزدوران خمینی به دفتر مجاهدین در کوی ویلای گرگان، با وجود این‌که مجروح شد اما به‌رغم اصرار همرزمانش صحنه را ترک نکرد.

ملیحه پس از ۳۰خرداد۶۰ با عزمی جزم‌تر وارد مبارزه شد و در جریان یک درگیری با پاسداران خمینی دستگیر، و پس از تحمل شکنجه‌های فراوان چند روز بعد توسط جلادان تیرباران شد.

یادش گرامی باد

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7109e9ce-0f15-4535-8460-b384901258d7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات