728 x 90

با یاد مجاهد شهید تهمینه رحیم نژاد

مجاهد شهید تهمینه رحیم نژاد
مجاهد شهید تهمینه رحیم نژاد

محل تولد: گرگان
شغل: دانشجوی مهندسی
سن: 26
تحصیلات: -
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 19-11-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید تهمینه رحیم‌نژاد در سال۱۳۳۴ در گرگان متولد شد و پس از پایان دوران دبیرستان برای ادامه تحصیل در رشته شیمی دانشگاه فردوسی، به‌ مشهد رفت. در سالهای‌۵۰ تا ۵۲ تهمینه به‌ کانون فعال دانشجویان مبارزی پیوست که مبارزه در راه اهداف و آرمانهای مجاهدین را انتخاب کردند و به‌عنوان هوادار سازمان مجاهدین خلق ایران فعالیت می‌کردند.

در سال۵۶ دانشجویان هوادار مجاهدین محور جنبش دانشجویی دانشجویی در مشهد بودند که با پشتکار دانشجویان رزمنده‌ای چون مجاهدین شهید خسرو رحیمی، قاسم مهریزی‌زاده، ثریا شکرانه و… نقش مؤثری در توده‌یی کردن و گسترش تظاهرات و اعتصابات در مشهد و روستاهای اطراف آن ایفا کردند.

پس از سرنگونی شاه تهمینه به‌طور مستقیم با سازمان مجاهدین خلق ایران ارتباط برقرار کرد و به‌صورت مجاهدی حرفه‌یی، تمامی وقت و انرژی خود را در خدمت خلق و انقلاب نهاد.

او که از روحیه‌ای پرشور و انقلابی و خصلتهای انقلابی زیادی برخوردار بود، آموزشهای ایدئولوژیک و سیاسی سازمان را فرا گرفت و به‌عنوان یک کادر مجاهد خلق به انجام وظایف انقلابی مختلفی را عده‌دار شد.

در جریان حملهٔ مزدوران و پاسداران جنایتکار خمینی به ستاد مجاهدین در مشهد که منجر به‌شهادت مجاهد خلق شکرالله مشکین‌فام شد، تهمینه تا آخرین دقایق درگیری، در کنار همرزمانش به مقابله با آن بر خواست.

در تابستان سال۵۹ به تشکیلات سازمان در شمال منتقل شد و در پاییز سال۵۹ به تهران منتقل شد و در بخش حفاطت پایگاه سردار کبیر خلق مجاهد شهید موسی خیابانی عهده‌دار مسئولیت جدید در این پایگاه شد.

سرانجام تهمینه در روز ۱۹بهمن‌ماه همراه با سایر همرزمانش در رکاب شهید اشرف رجوی و موسی خیابانی به‌شهادت رسید و نام او در زمره جاودانه‌فروغهای آزادی که خون پاکشان تابلو درخشان عاشورای مجاهدین را به‌رشته تصویر کشانده است، می‌درخشد.

یادش گرامی باد

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0d0dd659-4c2e-4ad8-9132-bc72cfbdaed1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات