728 x 90

با یاد مجاهد شهید حسن رحیمی بیدهندی

مجاهد شهید حسن رحیمی بیدهندی
مجاهد شهید حسن رحیمی بیدهندی

محل تولد: قم
شغل: دانشجوی الهیات
سن: 28
تحصیلات: -
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 12-2-1361
محل زندان: -

زندگینامه شهید


هنگامیکه طرح یک فعالیت انقلابی برای بررسی نهایی به‌دست مجاهد شهید حسن رحیمی می‌رسید، او با دقت، تیزبینی و همه‌جانبه‌نگری خاصی طرح را مورد ارزیابی قرار می‌داد و سؤالات متعددی را راجع به جوانب مختلف آن مطرح می‌کرد.

بقول یکی از همرزمان حسن: «او آن‌چنان یک طرح را بالا و پایین می‌کرد که گویا دارد مقاله‌یی را از نظر بکار بردن کلمات و جملات مناسب و وجود ارتباط مستقیم بین قسمتهای مختلف آن، به‌دقت مورد ارزیابی قرار می‌دهد».

مجاهد شهید حسن رحیمی مبارزات انقلابی خود را در صفوف مجاهدین خلق از سال‌های ۵۵ و ۵۶ و در زمانیکه دوران محکومیت ۹ساله را در زندانهای رژیم شاه خائن طی می‌کرد، آغاز نمود.

او از سال‌ها قبل از آن، فعالیت سیاسی را برعلیه رژیم شاه خائن آغاز کرده بود و به‌عنوان یکی از فعالترین دانشجویان مبارز دانشگاه مشهد در راه‌اندازی حرکتهای اعتراضی دانشجوئی، تشکیل کتابخانه و هسته‌های مطالعاتی و… نقش ارزنده‌ای داشت.

در مسیر این فعالیت‌های مبارزاتی و به‌دلیل سمپاتی که نسبت به مجاهدین خلق داشت در ارتباط با گروه والعصر که متشکل از گروهی از دانشجویان هوادار سازمان بود قرار گرفت.

و پس از دستگیری توسط مزدوران ساواک و طی دوران زندان، تحت تعلیمات مستقیم و آموزشهای ایدئولوژیک ــ سیاسی مجاهدین قرار گرفت.

پس از پیروزی قیام، حسن مدتی در جنبش ملی مجاهدین مرکز قم فعالیت می‌کرد، ستاد مجاهدین در قم از اولین مراکزی بود که در هفته‌های اول تشکیل آن، به‌طرز وحشیانه‌ای مورد تهاجم مزدوران ارتجاع قرار گرفت...

مجاهد شهید حسن رحیمی در آن دوران با جدیت و استواری قابل تحسینی در برابر تمام فشارها، آزارها و اذیتهای رذیلانه‌ی ارتجاع مقاومت کرد و از عهده‌ی انجام مسئولیتهای خود در آن جا برآمد.

حسن پس ار چندی به تهران آمد و به‌عنوان یکی از اعضای هیأت تحریریه نشریه مجاهد مشغول بکار شد.

او عمدتاً مسئولیت تهیه و تنظیم مقالات کارگری نشریه را به‌عهده داشت، پس از آن که انتشار نشریه بازوی انقلاب در دستور کار نهاد کارگری قرار گرفت، مجاهد شهید حسن رحیمی، به‌عنوان مسئول این ارگان فعالیت خود را در نهاد کارگری آغاز کرد و نقش ارزنده‌ای در راه‌اندازی و ارتقاء کیفیت این نشریه ایفا نمود.

پس از ۳۰خرداد۶۰ حسن نیز پا به صحنه این نبرد دوران‌ساز گذاشت، سرانجام مجاهد شهید حسن رحیمی با کارنامه‌ای درخشان از سالها مبارزه انقلابی و تلاشی بی‌وقفه در جهت انجام مسئولیتهای خدایی و مردمی، آخرین آزمایش خود را نیز پیروزمندانه پشت سرگذاشت و پس از ساعت ها نبرد با پاسداران جنایتکار خمینی جلاد در شامگاه ۱۲/اردیبهشت۶۱ در کنار تعدادی دیگر از همرزمان مجاهدش قهرمانانه به‌شهادت رسید.

یادش گرامی باد

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/de042413-d71f-4610-bce0-08d3aa0ae8c5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات