728 x 90

با یاد مجاهد شهید فیروز رحیمی مطلق

مجاهد شهید فیروز رحیمی مطلق
مجاهد شهید فیروز رحیمی مطلق

محل تولد: چابکسر
شغل: همافر نیروی هوایی
سن: 26
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 22-8-1361
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید فیروز رحیمی مطلق از دوران دبیرستان و در ارتباط با تعدادی از دوستان مبارزش، مطالعه کتابهای سیاسی ــ اجتماعی را آغاز کرد.

او طی دوران قیام فعالانه در حرکت‌های مردمی شرکت می‌نمود و در این دوران با سازمان و اهداف و آرمانهای آن آشنا گردید.

فیروز پس از پیروزی قیام بلافاصله درصدد برقراری ارتباط با سازمان برآمد، او به‌عنوان نماینده درجه‌داران پایگاه یکم گردان هاک در رهبری حرکت‌های اعتراضی آنان در مقاطع مختلف نقش مهمی ایفا نمود.

در جریان تظاهراتی که در دوران فعالیت‌های سیاسی سازمان در اعتراض به گسترش جو اختناق که از سوی پرسنل هوادار سازمان ترتیب یافته بود، مورد شناسایی واقع شد اما توانست قبل از دستگیری توسط گروه ضربت، از پایگاه خارج شده و از همان زمان زندگی مخفی را آغاز کرد.

طی دوران زندگی مخفی فیروز و چند تن دیگر از همرزمانش فعالانه در زمینه کارهای تدارکاتی و تهیه امکانات تدارکاتی، صنفی و... مشغول بودند.

او آن زمان تحت مسئولیت مجاهد شهید رضا راتبی (عبدالله) فعالیت می‌کرد و هم‌چنانکه در مراحل قبلی فعالیت‌های خود نشان داده بود، پیگیرانه و با احساس مسئولیت، شبانه‌روز تلاش می‌کرد تا هر کار و مسئولیتی را که به او واگذار می‌شد، به بهترین نحو ممکن به انجام برساند.

از شهریورماه ۶۱ به‌دنبال شهادت و دستگیری تعدادی از همرزمان فیروز، ارتباط او با سازمان قطع شد و وی در فاصله قطع ارتباط تا شهادتش (آبانماه ۶۱)، ضمن آن که شرایط بسیار سخت و پرمخاطره‌ای را می‌گذراند، تلاش می‌کرد تا با سازمان ارتباط برقرار کند.

سرانجام در یکی از روزهای آبانماه، با یکی از همرزمانش حین تردد در یکی از خیابانهای تهرانپارس مورد شناسایی یک واحد گشتی دشمن واقع شد. اما حین گریز فیروز مورد اصابت گلوله واقع شده و زخمی و پس از دقایقی چند به‌شهادت رسید.

مزدوران دشمن زبونانه از مردمی که در محل جمع شده بودند می‌خواهند ک شعار ٬٬مرگ بر منافق٬٬ بدهند، اما شاهدان ماجرا که تحت تأثیر شهادت قهرمانانه فیروز قرار گرفته بودند، در حالی‌که خشم و نفرت نسبت به مزدوران خمینی در چهره‌شان موج می‌زد، از انجام این کار سر باز زده و با تاثر صحنه را ترک می‌کنند.

یادش گرامی

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e99a3a07-8e94-4a49-8acf-f9fee7e470d4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات