728 x 90

با یاد مجاهد شهید بهمن رحیمیان

مجاهد شهید بهمن رحیمیان
مجاهد شهید بهمن رحیمیان

محل تولد: رامسر
شغل: -
سن: 20
تحصیلات: -
محل شهادت: رامسر
تاریخ شهادت: 23-5-1361
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید بهمن رحیمیان در سال۱۳۴۱ در یک خانواده کارگری در رامسر متولد شد، وی تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در این شهر گذراند.

او تحت سرپرستی و آموزش برادر مجاهدش شهید فیروز رحیمیان قرار داشت، و در جریان مبارزات خلق علیه رژیم شاه در تشکیل واحدهای مقاومت جوانان محله نقش به‌سزایی ایفاء می‌نمود.

بهمن پس از انقلاب با شور و شوق انقلابی و برای ادامه مبارزه و به قصد کمک به مردم زحمتکش وارد جهاد سازندگی شد، اما دیری نپایید که با اسلام دروغین خمینی جلاد مواجه شد و از این نهاد ضدمردمی کناره گرفت.

وی سپس از طریق جزوات، کتابها و نوارهای سازمان و از طریق برخورد با هواداران سازمان با آرمانهای رهایی‌بخش مجاهدین خلق آشنا شد، و به صف هواداران مجاهدین پیوست و کارش را به‌طور سازمان‌یافته با انجمن جوانان مسلمان رامسر آغاز کرد. بهمن پس مدتی به رشت منتقل شد و فعالیت‌های انقلابی‌اش را با ستاد سازمان در رشت ادامه داد.

او در خرداد ماه ۶۰ در رشت دستگیر و روانه زندان شد، مزدوران و جلادان خمینی او را اشتباهاً به‌جای برادر مجاهدش فیروز دستگیر کرده بودند.

بدون این‌که از فعالیت او کوچکترین اطلاعاتی داشته باشند و پس از ۶ماه از زندان آزاد شد، پس از آزادی از زندان می‌گفت تنها آرزویم این بود که روزی به سازمان وصل شوم.

او همواره به یاد شهدا و اسرای سازمان و رنج و شکنجه آنان بود و در این رابطه می‌گفت «وقتی به یاد ۳۰۰ضربه شلاقی که بر کف پای مجاهد شهید اصغر کریمی (یکی از شهدای قهرمان رامسر) زدند می‌افتم و وقتی که به عکس فیروز (برادر شهیدش) می‌نگرم از خودم شرم می‌کنم و همیشه به این فکرم پس لحظات انتقام گرفتن من چه وقت فرا خواهد رسید؟»

بهمن پس از مدتی به سازمان وصل شد و به همرزمان مجاهدش در جنگل پیوست، سرانجام بهمن دلیر طی حادثه‌یی در خرداد ماه ۶۱ در اطراف رامسر دستگیر و به زندان منتقل شد و در تاریخ ۲۳مرداد ۶۱ به دستور خمینی خون‌آشام بر سر قبر یکی از مزدوران به هلاکت رسیده رژیم به نام فرجی و در انظار مردم اعدام شد.

مزدوران آنرا بر سر قبر آن مزدور و برای ایجاد رعب در میان مردم به‌شهادت رساندند، اما این مجاهد خلق با استواری و پایداری که در لحظه اعدام از خود نشان داد، نه تنها مزدوران نتوانستند به نیات پلید خود دست یابند، بلکه تسلیم‌ناپذیری و ایثار و فداکاری یک مجاهد خلق را به مردم نشان داد، و به بهترین صورت وفاداری عنصر مجاهد خلق به تعهداتش و نسبت به خدا و خلق را بار دیگر ثابت نمود.

یادش گرامی

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7eecd99d-c4f0-422e-9f1e-08ef18e050d1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات