728 x 90

با یاد مجاهد شهید زهرا رحمانی لاهوت

مجاهد شهید زهرا رحمانی لاهوت
مجاهد شهید زهرا رحمانی لاهوت

محل تولد: تهران
شغل: دانشجو
سن: 22
تحصیلات: -
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 28-6-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید

مجاهد شهید زهرا رحمانی در سال۱۳۳۸ به دنیا آمد، و پس از پایان دوره دبیرستان وارد مدرسه عالی پارس وابسته به دانشگاه تهران شد و در رشته شیمی ادامه تحصیل داد.

او جوانی بود از نسلی که از حس بیداری دانشگاه سربرداشته و پرشور در راه هدف انقلابی‌اش مبارزه می‌کرد، سال۵۹ زهرا در حالی که در سال سوم رشته شیمی تحصیل می‌کرد در ارتباط با انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه (وابسته به سازمان مجاهدین خلق ایران) قرار گرفت، و از آن پس با دنیایی پیوند خورد که ارزشهای آن فدا کردن، جنگیدن و از خود گذشتن برای بهروزی خلق بود و او تمامی انرژی خود را برای پیمودن این مسیر گذاشت.

۱۶شهریور سال۶۰ زهرا در جریان تظاهراتی در تهران دستگیر و به اوین منتقل شد و بعد از ۱۲روز، سرانجام در ۲۸شهریور۶۰ به جوخه تیرباران سپرده شد و به عهدی که با خدا و خلق بسته بود وفا کرد و در این راه جان پاکش را فدای خلقش نمود.

قسمتهایی از وصیتنامه مجاهد شهید زهرا رحمانی لاهوت

من زهرا رحمانی لاهوت، دارای شماره شناسنامه ۱۳۱۹، با آگاهی کامل و اعتقاد راسخ به راهم که همان راه خدا و انبیا و پیروان برحق او می‌باشد و در این مقطع از زمان در راه سازمان مجاهدین خلق ایران، متبلور می‌باشد، وصیتنامه حاضر را می‌نویسم.

راهی که همانا مبشر قسط و رهایی از هر گونه جهل و بندگی و استثمار انسان از انسان است، و این راه اکنون بر دوش مجاهدین خلق ایران گذاشته شده است، تا رسالت تاریخی و مسئولیتی که خدا بر دوش بندگان صالح خود گذاشته است، مسئولیتی که همانا کوه‌ها از آن سرباز زدند را انجام دهند.

اسلام واقعی را به جهانیان نشان دهند و پرده از روی استبداد دینی و مرتجعین خون‌آشام بردارند… من حاضرم در این راه جان خود را از دست بدهم و مرگ را بر لحظه‌ای سکوت و تسلیم‌طلبی در مقابل مرتجعین خون‌آشام و جنایتکار ترجیح می‌دهم و در این راه از هیچ مانعی نمی‌هراسم.

یادش گرامی

 


خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/248745a2-db24-4849-8c62-ad5b5f5ad0e7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات