728 x 90

با یاد مجاهد شهید مرضیه رحمتی

مجاهد شهید مرضیه رحمتی
مجاهد شهید مرضیه رحمتی

محل تولد: ایلام
شغل:
سن: 26
تحصیلات: دیپلم
محل شهادت: ایلام
تاریخ شهادت: 0-5-1367
محل زندان:

 

زندگینامه شهید


خاطرات


دیده‌ها را از پس ظلمت به سوی ماه خواهم خواند

نغمه‌ها را در زبان چشم خواهم کاشت

گوش‌ها را باز خواهم کرد

آفتاب دیگری در آسمان لحظه خواهم کاشت

لحظه‌ها را در دو دستم جای خواهم داد

سوی خورشیدی دگر پرواز خواهم کرد

و این‌چنین دلاوران ۶۷ بسوی خورشید پرواز کردند

مرضیه هم یکی از همان پرتوها بود.

مرضیه رحمتی اهل ایلام بود او در اوایل فاز نظامی دستگیر و کمی قبل از عملیات فروغ جاویدان از زندان آزاد شده بود؛ البته مدتها پیش حکمش تمام شده بود ولی پاسداران جنایتکار به عمد او را نگه داشته بودند تا در زمانی دیگر آزاد کنند.

یکی از یارانش که در زندان با وی همبند بود می‌گوید:

«... مرضیه رحمتی را سال۶۴ در زندان دیزل‌آباد دیدم . خیلی آرام، فروتن و مهربان بود. به همه خواهران کمک می‌کرد و خیلی دلسوز و سرشار از عاطفه یک خواهر مجاهد بود.

مرضیه پس از دستگیری بسیار شکنجه شده بود طوری که نمی‌توانست درست راه برود. خیلی شکسته و لاغر شده بود. اما با روحیه قوی و عزم یک مجاهد از او انگیزه می‌گرفتم».

این مجاهد دلاور که بسیار جسور بود، بعد از آزادی‌اش از زندان به همراه چند خواهر دیگر قصد خروج از کشور و پیوستن به ارتش آزادیبخش را داشتند که مجدداً دستگیر شدند. خواهران مجاهدی که همراه مرضیه بودند: فرح اسلامی، حکیمه ریزه وندی، جسومه حیدری، و نسرین رجبی نام داشتند.

این مجاهد پرشور بعد از شنیدن خبر انقلاب ایدئولوژیک مجاهدین در سال ۶۴، خیلی دگرگون شده بود؛ خشم انقلابی‌اش به دشمن چند برابر و عزم اش برای ادامه نبرد جزم‌تر شده بود. او همیشه می‌گفت که اگر آزاد شوم فوری خودم را به سازمان مجاهدین خلق ایران وصل می‌کنم.

سرانجام با آغاز قتل‌عام خونین زندانیان سیاسی در مرداد ۶۷ در زندانهای سراسر ایران، مرضیه، این مجاهد دلاور با همان خواهران دلاوری که با هم دستگیر شده بودند، اعدام شدند.

به گفته شاهدان بعد از شهادت مرضیه و نسرین رجبی و حکیمه ریزبندی و فرح اسلامی خانواده‌های آنها متوجه می‌شوند که بعد از اعدام هم آنها را با همان لباسهای تنشان در کانالی که توسط بیل مکانیکی ـ در تپه‌های صالح آباد ایلام ـ حفر کرده بودند پرتاب کرده‌اند. جسدها طوری در کانال انداخته شده بودند که سر هر کدام زیر پای دیگری و یا پای نفر دیگر زیر سر نفر بعدی بوده است. مزار آنها و افشاگریها چنان فضایی را در آن محل ایجاد کرد که هر رهگذری که از آنجا عبور می‌کرد به‌شدت تحت تأثیر قرار می‌گرفت. بعد از چند وقت مزدوران پلید خمینی برای هر یک از خانواده‌های این شهدا حلقه انگشتری و مقداری پول برده و می‌گویند چون دختران شما مجرد بودند، ما شب قبل از اعدام صیغه آنها را خوانده بودیم و ...

 

تصاویر یادگاری


 

 

مرضیه رحمتی

تصویر مزار شهید


مزار مجاهد شهید مرضیه رحمتی

مزار مجاهد شهید مرضیه رحمتی

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

 

 

 

 

 

 

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7d874b85-3b2b-4284-91f2-ce0961fbca40"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات