728 x 90

با یاد مجاهد شهید غلامحسین رجبعلی‌زاده

مجاهد شهید غلامحسین رجبعلی‌زاده
مجاهد شهید غلامحسین رجبعلی‌زاده

محل تولد: آستانه اشرفيه
شغل: معلم
سن: 31
تحصیلات: فوق دیپلم
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


غلامحسین رجبعلی‌زاده

تاریخ تولد: ۱۳۳۶
محل تولد: چورکوچان ـ آستانه اشرفیه
تحصیلات: فوق‌دیپلم زبان انگلیسی
سابقه مبارزاتی: ۱۰سال

غلامحسین رجبعلی‌زاده معلمی بود که در جریان قیام ضدسلطنتی شرکت داشت، و از سال58 فعالیت‌های خود را در کادر انجمن معلمان مسلمان شروع کرد.

اوایل فاز نظامی وارد تیمهای عملیاتی شد و در چند عملیات ایذایی علیه مزدوران خمینی شرکت کرد. خرداد۶۱ ارتباطش با سازمان قطع شد، یک سال بعد دوباره ارتباطش با سازمان وصل شد و در تیر۶۴ عازم منطقه مرزی شد.

غلامحسین با پشتکار و مسئولیت‌پذیری در قسمتهای مختلف سازمان فعالیت کرد، و در عملیات کبیرفروغ جاویدان تمام خشم‌وکین انقلابیش علیه دشمن ضدبشری را در آتش سلاحش متمرکز کرد.

اوو بی‌محابا دژخیمان خمینی را به خاک هلاک افکند، و سرانجام در یک نبرد نابرابر به‌شهادت رسید و خون پاکش شعله‌یی از فروغ جاویدان شد.
«…‌با کمال آزادی و اختیار و آگاهی راه و آرمان توحیدی سازمان مجاهدین خلق ایران را انتخاب کرده، و در این انتخاب ذره‌یی شک و تردید ندارم.

چون تنها جریانی است که در تاریخ معاصر به‌ویژه در جامعه ایران، راه سرخ حسین (ع) را که همان راه اسلام راستین و انقلابی است ادامه می‌دهد.

وقتی که خمینی کوچکترین ندای حق‌طلبانه را با شکنجه و تیرباران پاسخ می‌دهد، بر هر کس که ذره‌یی شرف و انسانیت دارد واجب است با تمامی امکانات و حتی با جان خود علیه او و رژیم ضدبشریش بجنگد.

در این راستا من هم مانند هزاران هزار مجاهد و مبارز دیگر سلاح بر دوش گرفتم، تا بتوانم دینم را نسبت به خدا و خلق ادا کنم و انتقام خون دههاهزار شهید مجاهد را از دژخیم جماران و‌ دار و دسته پلیدش بگیرم.

تردید ندارم که به‌زودی رژیم ضدبشری خمینی همانند همه رژیمهای ضدخلقی دیگر بر طبق سنت تاریخ و تکامل سرنگون می‌شود…».
وصیت‌نامه ـ ۲۳دی ۱۳۶۴

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d874cf77-bbdb-4953-bcf7-84fc5eaaf1fb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات