728 x 90

با یاد مجاهد شهید حسین رجبی‌نژاد سیاهپوش

مجاهد شهید حسین رجبی نژاد سیاهپوش
مجاهد شهید حسین رجبی نژاد سیاهپوش

محل تولد: -
شغل:
سن: 22
تحصیلات: دانش آموز
محل شهادت: شیراز
تاریخ شهادت: 3-12-1363
محل زندان: -

زندگینامه شهید


... من در سال۱۳۴۱ در خانواده زحمتکشی در یکی از محلات فقیر نشین اهواز بدنیا آمدم، از همان اوان کودکی در محیط زندگی‌ام با درد و رنج مردمی که برای حداقل معاش مجبور بودند در بدترین شرایط زیر وحشیانه‌ترین نوع استثمار به کاربپردازند، آشنا شدم.

تحصیلاتم را در رشته راه و ساختمان در هنرستان صنعتی اهواز ادامه دادم، و در این دوره جزو یکی از بهترین شاگردان رشته‌ٔ خود بودم.

در سال۵۶ قبل از آشنایی با سازمان فعالیت‌های خود را در کتابخانه مسجد جزایری و انجمن حجتیه شروع کردم، اما پس از مدتی به ماهیت پوسیده و ارتجاعی این‌گونه محافل پی بردم و از آنها جدا شدم.

در اواخر آن سال بود که کتاب‌هایی از مجاهدین به دستم رسید که بعد از مطالعه آنها گویی روح تازه‌یی در کالبدم دمیده شد.

در اوایل سال۵۷ با شروع اعتراضات و تظاهرات مردم، هر جا مراسم و سخنرانی از سوی هواداران سازمان تشکیل می‌شد شرکت فعال می‌کردم...

(بخشی از زندگینامه‌ٔ مجاهد شهید حسین رجبی‌نژاد «فرمانده داریوش» که توسط خودش نوشته شده).

 

مجاهد شهید حسین رجبی‌نژاد سیاهپوش همان‌گونه که خود در زندگینامه‌اش نوشته هرگز نمی‌خواست سر بر آستان رجالگان مردم فریب بساید و از آغاز در برابر آنان قد علم کرد.

او پس از آن‌که مسیرهایی را در جریان مبارزه سیاسی طی کرد با مجاهدین آشنا شد، و پس از قیام بهمن سال۵۷ در ارتباط با انجمن دانش‌آموزان مسلمان اهواز فعالیت‌های مبارزاتی‌اش وارد فصل جدیدی شد، و مسئولیتهای مختلفی را در دفتر انجمن و قسمت تدارکات به‌عهده می‌گیرد.

شرکت در فعالیت‌های سیاسی ـ اجتماعی مجاهدین، تبلیغات انتخاباتی، کمک‌رسانی به سیل‌زدگان خوزستان و حفاظت از مراکز و مراسم سازمان، از جمله فعالیت‌های انقلابی فرمانده داریوش در این دوره محسوب می‌شود.

همزمان با آغاز جنگ ایران و عراق، مجاهد شهید حسین رجبی‌نژاد درس و مدرسه را رها کرد و به‌عنوان یک مبارز حرفه‌یی به مجاهدین پیوست.

در این دوران او با رهنمود سازمان و در کنار دیگر همرزمانش، فعالیت امدادرسانی به جنگ زدگان را آغاز کرد، تا آن‌که سر انجام با دستگیری بسیاری از همرزمانش ناچار به ترک شهر می‌شود.

فرمانده داریوش در جریان تظاهرات ۳۰خرداد دستگیر ی و پس از درگیری با رئیس کمیته ضدخلقی دانشگاه اهواز، مورد ضرب و جرح فراوان قرار گرفت و به زندان منتقل شد.

او دوران زندان خود را در نخستین ماههای پس از ۳۰خرداد چنین توصیف کرده است «در طول مدت زندان در بند ۶ در کنار مجاهدین شهید بهنام بیگدلی و سیروس مقدس و بسیاری دیگر از شهدا و زندانیان به‌سر بردم.

در زندان، وحشیگریها و درنده‌خویی‌های دژخیمان، و روحیه‌ٔ سرشار از مبارزه و آشتی‌ناپذیر زندانیان مجاهد را از نزدیک مشاهده کردم... .

مجاهد شهید حسین رجبی‌نژاد به‌رغم شناخته شدگی در اهواز توانسته بود با هوشیاری از چنگ مزدورا ن بگریزد. در سال۶۱ ارتباط او با سازمان قطع شد اما توانست پس از مدتی به سازمان وصل شود در جمع یاران رزمنده و مجاهدش قرار گیرد.

فرمانده داریوش پس از ورود به منطقه در واحد های پیشمرگان مجاهد خلق قرار گرفت و دوره‌های آموزش را با موفقیت از سر گذراند.

سرانجام داریوش قهرمان از منطقه کردستان، عازم شیراز شد و پس از انجام چند فعالیت انقلابی خون خود را چونان مشعلی فراراه خلق در زنجیر برافروخت.

یادش گرامی.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/915b1d09-7e84-49ba-b3f4-7d3f5fa5bf61"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات