728 x 90

با یاد مجاهد شهید نصرت رمضانی (ضابطی)

مجاهد شهید نصرت رمضانی
مجاهد شهید نصرت رمضانی

محل تولد: تهران
شغل: دانشجوی مهندسی
سن: 26
تحصیلات: -
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 12-2-1361
محل زندان: -

زندگینامه شهید


نصرت رمضانی در فروردین سال۱۳۳۵در یک خانوادهٌ متوسط در تهران به دنیا آمد. او از سال‌۵۱به‌بعد و از همان دوران دبیرستان تحت تاثیر مبازرهٌ مسلحانهٌ مجاهدین قدم به‌دنیای نوین مبارزه و مکتب رهاییبخش اسلام انقلابی گذاشت.

در سال‌۵۳برای ادامهٌ تحصیلاتش در رشتهٌ مکانیک، وارد دانشکدهٌ علم‌و‌صنعت تهران شد و در محیط دانشجویی بود که توانست رابطهٌ مستقیم و فعالتری با سازمان برقرار کند. با هوشیاری و تیزبینی و درک انقلابیش توانست در‌ برابر ضربهٌ اپورتونیستی، سره را از ناسره تشخیص دهد. او در‌ برابر تبلیغات اپورتونیستی و ارتجاعی که وانمود می‌کردند مجاهدین نابود شده‌اند، با صراحتی که از عمق ایمان او بر‌می‌خواست، تأکید می‌کرد «سازمان مجاهدین پدیده‌یی نابود‌شدنی نیست، هیچ پدیدهٌ تکاملی در جهان محو و نابود نمی‌شود، من مطمئنم که سازمان هست و پابرجا خواهد ماند!».

نصرت به‌دنبال پیروزی انقلاب ضد‌سلطنتی در بخش دانش‌آموزی سازمان به ‌ایفای مسئولیت پرداخت و به‌سرعت مدارج مسئولیت‌پذیری و ارتقای انقلابی و تشکیلاتی را طی کرد و در اواخر سال ۵۹، «عضو مرکزیت نهاد دانش‌آموزی» تهران بود.

پس از سی خرداد که خمینی دستور آتش گشودن به تظاهرات مسالمت آمیز مردم و هواداران مجاهدین را صادر کرد و مقاومت مسلحانه در برابر خمینی آغاز شد، نصرت قهرمان با شور و انگیزشی بیشتر وظایف سنگینی را در یکی از مهمترین پایگاههای سازمان برعهده گرفت.

 دوران سخت و طاقت‌سوز نبردهای مسلحانهٌ شهری را نصرت با شور و پشتکار و صبر و حوصلهٌ کم‌نظیری سپری کرد. او به‌مدد عشق و ایمانش به‌سازمان و حل‌شدگی کامل تشکیلاتی و اراده و پشتکاری که داشت، به همرزمانش نیرویی دو‌چندان می‌بخشید. شهادت او تأثیرات انگیزانندهٌ عمیقی بر کادرها و مسئولانی که او را می‌شناختند، باقی گذاشت. چهره خندان و صمیمیش هیچ‌گاه در سختیها و ناملایمات تغییر نمی‌کرد. او مشکلات و مسائلی را که در‌ جریان نبرد پیش می‌آمد، هرگز از کار و زندگی روزمرهٌ یک‌ مجاهد جدا نمی‌دید و می‌توانست روحیهٌ سرشار و شاداب مبارزاتی خود را حفظ کند و به پیرامونش نیز کمک کند.

خواهر مجاهد نصرت رمضانی، یکی از ارزنده‌ترین کادرهای مسئول مجاهدین و از درخشان‌ترین چهره‌های زن انقلابی مجاهد خلق است که در‌جریان یکی از نبردهای حـماسهٌ ۱۲‌اردیبهشت۶۱با رشـــــادت و جــــنـــگـــاوری تحسین‌برانگیزی، بخش مهمی از مقاومت حماسی مجاهدین در پایگاه کامرانیه را فرماندهی کرد و چندین مزدور دشمن را به‌خاک افکند. تأثیر فوق‌العاده و انگیزاننده‌یی که او با شجاعت و رشادتش در این نبرد از خود به‌جا گذاشت، تا مدتها در آن منطقه دهان به‌دهان نقل می‌شد و اهالی آن‌جا از قهرمانی و دلاوری «آن دختر مجاهدی» یاد می‌کردند که «هر‌لحظه از این‌طرف به آن‌طرف می‌رفت و افراد را جابه‌جا می‌کرد و فرمان آتش و حمله می‌داد».

در شامگاه خونین ۱۲‌اردیبهشت، نصرت قهرمان پس‌ از ساعتها نبرد به‌شهادت رسید و کودک۸‌ماهه‌اش که به‌یاد شهید سعادتی نامش را «محمدرضا» گذاشته بود، به‌اسارت دژخیمان خمینی درآمد.

 

 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9544f536-c4c9-4fcc-9301-c0a07704b1f8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات