728 x 90

با یاد مجاهد شهید زهره رشید دیوانفرد

مجاهد شهید زهره رشید دیوانفرد
مجاهد شهید زهره رشید دیوانفرد

محل تولد: تهران
شغل:
سن: 24
تحصیلات: دیپلم
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


زهره رشید دیوان فرد

تاریخ تولد: ۱۳۴۳محل تولد: تهران
تحصیلات: دیپلم
سابقهٌ مبارزاتی: ۱۰سال
«… من زهره رشید‌دیوان‌فرد تقاضای اعزام خود را تقدیم می‌دارم، باشد که مرا هم در خانواده مجاهدین پذیرفته و اجازه دهند سهمی را که بهای آگاهی است، به مردم ایران و رهبری آن یعنی مجاهدین خلق ایران ادا کنم.

می‌خواهم به‌همراه این شیران غران و سرفراز، پوز  این دیو دجال و خون‌آشام جماران و مزدوران او را به‌خاک مالیده، و خلق در زنجیر و ستمدیده خود را آزاد و رها سازیم و در شادی آنان در سحرگاهان پیروزی سهیم باشیم…»‌تقاضانامه، تیر۱۳۶۷

شیرزن مجاهد، زهره رشیددیوان‌فرد  در انقلاب ضدسلطنتی شرکت فعال داشت، و  در فاز سیاسی در بخش دانش‌آموزی و سپس دبخش محلات و انجمن میثاق فعالیت می‌کرد.

مدتی بعد به‌کانون پخش نشریه‌ها و اعلامیه‌های سازمان در شرق تهران  منتقل شد،در فاز نظامی در بخش نظامی غرب مجاهدت کرد، او مسئول دو تیم بود که برای رزمندگان تدارکات تهیه می‌کردند.

 سال۶۵ از کشور خارج شد و در آمریکا فعالیتش را با سازمان ادامه داد، و در آستانه نبرد فروغ جاویدان، مصرانه خواستار شرکت در این عملیات کبیر میهنی و عقیدتی شد.

با شوری هر چه تمامتر به‌مصاف دشمن خدا و خلق رفت. پس از رزمی دلیرانه، به‌شهادت رسید و در کهکشان شهیدان جاودانه گردید.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/81111b18-5945-4e36-815a-476482292584"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات