728 x 90

با یاد مجاهد شهید مهران رشیدی پور

مجاهد شهید مهران رشیدی پور
مجاهد شهید مهران رشیدی پور

محل تولد: تهران
شغل: دانشجو
سن: 26
تحصیلات: -
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


مهران رشیدی پور

تاریخ تولد: ۱۳۴۱

محل تولد: تهران

تحصیلات: دانشجوی ریاضی فیزیک ـ اتریش

سابقه مبارزاتی: ۷‌سال

مهران رشیدی‌پور، هنگامی‌که در اتریش تحصیل می‌کرد، به‌صف هواداران مجاهدین پیوست و از پایه‌گذاران و مسئولان انجمن دانشجویان مسلمان اتریش بود.

او تا سال۶۳ در اتریش به فعالیتش ادامه داد، و در تابستان۶۴ در مقر مرکزی مجاهدین در پاریس، به‌عنوان یکی از کادرهای حفاظت محل اقامت رهبر مقاومت، مشغول به‌کار شد.

پس از عزیمت رهبری مقاومت به‌جوار خاک میهن مهران به منطقه رفت، و مسئولیتهای مختلفی را به‌عهده گرفت، و در عملیات آفتاب و چلچراغ قهرمانانه جنگید.

مایه‌گذاری در کار، فروتنی و تواضع، شادابی و روحیه منعطف از ویژگیهایش بود، او در آستانه عملیات فروغ جاویدان، به یکانهای رزمی منتقل شد، و با شوری زایدالوصف خود را برای این نبرد حماسی آماده کرد.

مجاهد شهید مهران رشیدی‌پور یکی از حماسه‌آفرینان عملیات فروغ جاویدان بود و در نزدیکی اسلام‌آباد طی نبردی قهرمانانه به‌شهادت رسید. «…در لحظاتی که این کلمات را می‌نویسم، معنای واقعی زیبایی زندگی و داشتن امید به آینده‌یی بس روشن و تابناک را در فردای ایران آزادمان حس می‌کنم.

نه تنها امید به آزادی کشورم ایران، بلکه امید و اطمینان به رسیدن به جامعهٔی عاری از طبقات را نیز در حرکت این چند ساله خودم در رابطه با سازمان مجاهدین خلق یافته‌ام. …

ما با رزم خویش، با رزم بی‌امان و پرشور خویش، زیبایی زندگی را حس می‌کنیم، با شهادت خویش نیز درهای بزرگ دنیایی نو را می‌گشاییم، و این‌جاست که باید بگویم به‌واقع زندگی در رگ و پوست و خون این مجاهدین جریان دارد…». وصیت‌نامه ـ ۲۱اسفند۶۶

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e57ce133-daf2-48a6-b9c9-2a8d3bf7ea73"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات