728 x 90

با یاد مجاهد شهید حمیدرضا رشیدیان

مجاهد شهید حمیدرضا رشیدیان
مجاهد شهید حمیدرضا رشیدیان

محل تولد: خرمشهر
شغل: -
سن: 21
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


حمیدرضا رشیدیان

تاریخ تولد: ۱۳۴۶

محل تولد: خرمشهر

تحصیلات: متوسطه

سابقه مبارزاتی: ۷‌سال

«من حمیدرضا رشیدیان در سال‌۵۹ ابتدا کار خود را با خواندن کتب و نشریات سازمانی آغاز کردم، ولی در سرفصل تاریخی ۳۰خرداد و هم‌چنین بعد از شهادت برادرم، انگیزه‌های انقلابی در من تقویت گردید و به سازمان پیوستم.

سال‌۶۲ به‌منطقه آمده و به‌طور فعال و حرفه‌یی در کادر روابط سازمان قرار گرفته و به فعالیت پرداختم. …

آری وقتی که انسانی آگاه شد، وقتی در نقطه اوج این راه سلاح به‌دست گرفت و با تمام توش و توان و با تمام هستی و خانمان خویش به جنگ شدیدترین دشمن خدا و خلق، خمینی جنگ‌افروز و ضد‌بشر رفت، دیگر هیچ برگشتی در این راه بر‌او متصور نیست.

من این را از معلم کبیر و بزرگوارم مسعود یاد گرفته‌ام که می‌گفت: مجاهد خلق را سلاح انقلاب و مبارزه رهایی‌بخش زنده می‌کند، وه که چه خوب گفته است.

پس مرا مرده مپندارید که برخلاف تمامی فرصت‌طلبان و عافیت‌جویان مرگ با عزت و سربلندی را بر ننگ تسلیم و سازش ترجیح دادم.

آری این راه را آگاهانه انتخاب کرده و جان بر‌سر آن خواهیم باخت، و در پرتو راهبری عقیدتیمان مسعود و مریم، مصمم‌تر از گذشته هستیم.

برآنیم تا هر چه زودتر در پرتو مقاومت دوران‌ساز مسلحانه، بنیان خمینی و حیات دستگاه ارتجاعی و دیکتاتوری او را برافکنده و واژگون نموده و صلح و رهایی و آزادی پایدار میهن را باز‌گردانیم». وصیت‌نامه ـ ۱۳‌تیر‌۶۶

با چنین انتخاب شورانگیزی بود که مجاهد شهید حمیدرضا رشیدیان با پای سر به میدان فروغ جاویدان شتافت، و هم‌چنان‌که عهد کرده بود بر سر آن جان باخت و به جاودانه‌فروغهای آزادی پیوست.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1124b33c-2f5b-4bd7-9b92-13b4f4cb85b0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات