728 x 90

با یاد مجاهد شهید احمد رسولی

مجاهد شهید احمد رسولی
مجاهد شهید احمد رسولی

محل تولد: زنجان
شغل: راننده
سن: 28
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


احمد رسولی

تاریخ تولد: ۱۳۳۹

محل تولد: زنجان

تحصیلات: متوسطه

سابقه مبارزاتی: ۱۰‌سال

زندانی سیاسی: ۲‌سال

احمد رسولی دانش‌آموز دبیرستان بود که انقلاب ضد‌سلطنتی شروع شد، او در تظاهرات و اعتراضات علیه دیکتاتوری شاه شرکت کرد و با هواداران سازمان آشنا شد.

اواسط سال۵۸ وارد تشکیلات شد و در نهاد دانش‌آموزی زنجان به فعالیت پرداخت، سپس به بخش کارگری منتقل شد و تا هنگام دستگیری در همین موضع مسئولیت کار می‌کرد.

پاسداران که از این میلیشیای پرشور کینه زیادی به‌دل داشتند، در ۲۱خرداد سال۶۰ به دکه‌یی که در آن نشریات و کتابها را توزیع می‌کرد، یورش بردند و دستگیرش کردند.

احمد دو‌سال در اسارت بود و در تابستان سال۶۲ از زندان رهایی یافت، به‌دنبال تلاش برای وصل به سازمان در اسفند سال۶۴ رابطه‌اش برقرار شد.

او راهی منطقه گردید و دوره هنگ آموزشی را گذراند، سپس در واحدهای نظامی سازماندهی شد. پس از تشکیل گروهانهای رزمی در چندین رشته عملیات شرکت کرد، جسارت چشمگیرش اوج انگیزه‌های انقلابی او را نشان می‌داد و هر‌بار تحسین همرزمانش را بر‌می‌انگیخت.

در عملیات فروغ جاویدان فرماندهی یک‌دسته رزمی را به‌عهده داشت و یکی از فرماندهان دلاور صحنه بود، که با جسارت به خیل مزدوران تهاجم می‌کرد و آنها را به‌خاک هلاک می‌افکند.

این مجاهد قهرمان سرانجام در اوج پاکباختگی به‌خون غلتید و به پیمانش با خدا‌و‌خلق وفا کرد.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6394cd5d-9674-455f-99aa-53b8a4e9653b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات