728 x 90

با یاد مجاهد شهید حسن راستی

مجاهد شهید حسن راستی
مجاهد شهید حسن راستی

محل تولد: تبريز
شغل: -
سن: 32
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: -
تاریخ شهادت: 28-3-1376
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید حسن راستی که تا سال۶۳ از حضور در جنگ ضدمیهنی سرباز زده بود، در این سال توسط مزدوران رژیم دستگیر و روانه جبهه‌های جنگ خانمان‌سوز خمینی گردید.

او در یکی از تهاجمات جنگ‌افروزانه رژیم به اسارت درآمد و مدت پنج سال را در اردوگاههای اسرای جنگی در عراق به‌سر برد.

به‌دنبال آتش‌بس در جنگ ایران و عراق، حسن در سال۶۸ از اسارت رهایی یافت. او که خمینی و آخوندها را شناخته بود، به مبارزه با این رژیم پلید روی آورد، و با انتخاب راه مجاهدین و برای تحقق آرمانهای مجاهدین آمادگی خود را برای شرکت در صفوف رزمندگان ارتش آزادیبخش اعلام کرد.

ایمان به پیروزی و نابودی دشمن ضدبشری، از او یک انقلابی صدیق، جدی و فداکار ساخته بود. یکی از همرزمانش که مدتها با او بوده درباره برخی ویژگیهای مجاهد قهرمان حسن راستی می‌نویسد: «من از سال‌ها پیش حسن را می‌شناختم. هیچ‌وقت لبخند از لبانش دور نمی‌شد درون او رودخانه‌یی پرتلاطم از شور و عشق به آزادی در جریان بود. وقتی به او و به کارهایش نگاه می‌کردم می‌دیدم که مبارزه و تکاپو در این مسیر تمام وجود او را پر کرده است.

یادم می‌آید مدتها پیش من حسن و چند نفر دیگر با هم برای انجام کاری دست بکار شدیم، به‌علت این‌که کار به درازا کشیده بود من جسماً احساس خستگی می‌کردم، همانجا جمله‌ای را از حسن شنیدم که هر موقع یاد او می‌افتم این جمله در گوشم زنگ می‌زند. او رو کرد به من و گفت «اگر مبارزه با رژیم آخوندی برای کسی جدی باشد احساس خستگی نمی‌کند».

نسیم حیات‌بخش انقلاب ایدئولوژیک درونی مجاهدین و پیام مریم رهایی او را که سودایی جز رهایی خلق و میهن نداشت دستخوش تحولی عمیق کرد.

او طی یادداشتی درباره تاثیرات انقلاب درونی مجاهدین می‌نویسد: «من از پروسه انقلاب عبور کردم و قدم به دنیای خواهر مریم گذاشتم، دنیای عشق و عاطفه. دنیایی که زنجیرهای استثمار به‌طور ریشه‌یی از هم گسسته می‌شود و انسان برای دومین بار تولد تازه می‌یابد. برای اولین بار رهایی را در وجودم لمس می‌کنم و احساس می‌کنم اندیشه‌ام آرامش تازه‌یی یافته است».

حسن قهرمان عشق پرشورش به رهبری مقاومت را در نامه‌یی به خواهر مجاهد مریم رجوی این‌چنین بازگو می‌کند: «در حال حاضر که این نامه را برایتان می‌نویسم هزار بار نسبت به قبل احساس می‌کنم که به شما نزدیکترم. و وجودم سرشار از عشق به پیام و آرمان شماست و تا آخرین قطرات خونم از راه و پیام و آرمان شما حراست خواهم کرد.

تنها آرزویم رساندن وجود شما به تهران بزرگ است و دیر نیست روزی که تا تمامی مردم میهنمان با الهام از پیام شما یک ایران آباد و آزاد را بنا نهند. سلام ما را به راهبر عقیدتیمان مسعود برسانید. امیدوارم که لیاقت بودن در رکاب شما را داشته باشم. خدا یار و نگهدار شما باد».

مجاهد قهرمان حسن راستی عاقبت بر آنچه که نوشته یا بر زبان آورده بود با خون سرخ و جوشانش گواهی داد و در نبردی قهرمانانه با مزدوران اطلاعاتی رژیم آخوندی بهمراه مجاهد قهرمان حمید گلستان، سرفرازانه به پیمان خونین خود با خدا و خلق قهرمان ایران وفا کرد.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eef49582-60bd-4b04-bb45-c850f05dd179"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات