728 x 90

با یاد مجاهد شهید علی اکبر رازقندی

مجاهد شهید علی اکبر رازقندی
مجاهد شهید علی اکبر رازقندی

محل تولد: سبزوار
شغل:
سن: 26
تحصیلات: دیپلم
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان:

 

زندگینامه شهید


علی‌اکبر رازقندی

تاریخ تولد: ۱۳۴۱

محل تولد: سبزوار

تحصیلات: دیپلم

سابقه مبارزاتی: ۱۰‌سال

زندانی سیاسی: ۳‌سال

علی‌اکبر رازقندی بعد از پیروزی انقلاب ضد‌سلطنتی در سال‌۵۷، در  ارتباط  با نهادهای  دانش‌آموزی و محلات سازمان فعالیت  داشت.

از مرداد‌۶۰ تا ۶۱ در زندان رژیم بود و پس از آن در هسته‌های مقاومت فعالیت می‌کرد، در سال۶۱ مجدداً  دستگیر شد و تا خرداد‌۶۳ در زندان بود.

 سال‌۶۵ به منطقه مرزی رفت  و در واحدهای رزمی سازماندهی شد و در رسته مخابرات  یکی از تیپهای رزمی مشغول انجام  وظیفه بود.

علی‌اکبر در عملیات کبیر فروغ جاویدان فرماندهی یک گروه رزمنده را به‌عهده داشت، و همراه با گروهش بارها به  گله‌های پاسداران تهاجم کرد  و بسیاری از آنان را از‌پای در‌آورد.

به گفته  همرزمانش در  آخرین وداع، هنگامی که در خون خود درغلتیده بود، برای یارانش آرزوی پیروزی و موفقیت کرد و به‌سلاحش اشاره کرد و گفت این رمز موفقیت ماست.

مجاهد شهید علی اکبر رازقندی آخرین سخنانش را در وصیت‌نامه‌اش چنین مکتوب کرد :«… امروز دو‌نیروی خصم دیرینه  در‌مقابل هم قرار گرفته‌اند، و  تمامی موانع راه مبارزه مجاهدین باخصم شان کوبیده شده است.

بی تردید این نبرد تاریخ‌ساز متکی بر ایدئولوژی انقلابی، تاریخ آینده ایران را رقم خواهد زد. بنابراین وظیفه تک‌تک فرزندان ایران است تا در این شرایط تاریخ‌ساز، همراه  با نیروی قهر ارتش آزادیبخش ملی ایران، علیه دجال جماران در صف نیروی صلح و رهایی قرار گیرند و صلح و آزادی را به میهن باز گردانیم…».

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c40236e9-acf9-496d-bc07-3684284034f4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات