728 x 90

با یاد مجاهد شهید احمد (محسن) رزاقی

احمد (محسن) رزاقی
احمد (محسن) رزاقی

محل تولد: شمیران
شغل: دانش آموز
سن: 26
تحصیلات: دبیرستان
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 0-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


زندگی نامه مجاهد شهید احمد (محسن)رزاقی

 
مجاهد شهید احمد رزاقی (محسن) در سال ۱۳۴۱در منطقهٴ شمیران شمال تهران، در یک خانواده‌ی روشنفکر بدنیا آمد.
پدرش ادیب و شاعر بود که از این نظر خانواده آنها مورد احترام مردم منطقه‌ی شمیران قرار داشتند. احمد تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در مدرسه‌یی واقع در خیابان مقصود بیک گذراند، او یکی از دانش‌آموزان نمونه و ممتاز در همه‌ی رسته‌ها بود.
 
در سال ۱۳۵۵وارد دبیرستان خوارزمی شماره‌ی۱شد،. ورود احمد به دبیرستان و هم‌زمانی آن با فضای باز سیاسی در اواخر دیکتاتوری شاه، مسیر زندگی احمد را تغییر داد.
احمد در این دوران از طریق برادرانش با آرمانهای سازمان مجاهدین خلق آشنا شد، و به این ترتیب عاشقانه در این مسیر به مجاهدت پرداخت.
احمد از کودکی هم‌چون برادر بزرگترش «مهشید» یکی از بهترین فوتبالیست‌های منطقه‌ی شمیران بود. او به‌خاطر مدیریت و همچنین بازی زیبایش کاپیتان تیم فوتبال دبیرستان خوارزمی بود که در مسابقات آموزشگاهی منطقه‌ی شمال تهران همواره در رتبه‌های اول قرار داشت.
 
او پس از پیروزی انقلاب به همراه تنی چند از هواداران سازمان در دبیرستان خوارزمی درارتباط با بخش دانش‌آموزی سازمان، انجمن دانش‌آموزان مسلمان خوارزمی را تأسیس کردند.
وی توانست بسیاری از دانش‌آموزان دبیرستان را جذب سازمان نماید،  در روزهای ابتدایی تیر ماه ۱۳۶۰ و پس از سی خرداد به خاطر شناخته‌شدگی برای مزدواران رژیم ،  در خیابان مورد شناسایی پاسداران کمیته سعد‌آباد قرار گرفت و دستگیر گردید.
او را به سرعت به زندان اوین منتقل کرده و به زیر شکنجه کشاندند اما او قهرمانانه مقاومت کرد و هیچ اطلاعاتی به دشمن نداد.
 
احمد پس از طی مراحل بازجویی در بی‌دادگاه رژیم آخوندی به ۱۵سال زندان محکوم گردید و  در زندان به یکی از شاخصهای مقاومت و روحیه جنگنده تبدیل شد ، به‌نحوی که هم‌رزمانش در زندان او را «احمد سرخه» صدا می‌کردند که اشاره‌ به کینه بازجویان و زندانبانان وحساسیت آنها نسبت به او بود.
 
احمد دوران زندان خود را در زندانهای قزلحصار، گوهردشت و اوین گذراند و از کسانی بود که در سال ۶۵به‌صورت علنی از مواضع سازمان دفاع کرد، و دژخیمان خمینی در زندان   همواره او را  فشار قرار می‌دادند.
سرانجام احمد قهرمان در مرداد ۱۳۶۷در جریان قتل‌عام زندانیان سیاسی در زندان اوین همراه با برادر قهرمانش مهشید رزاقی (حسین) با برافراشتن پرچم «حداکثر تهاجم» بر طناب دار بوسه زد و به‌شهادت رسید
 روحش شاد و راهش پر رهرو باد

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7b8a8bcc-e556-432f-ac88-3428ed6a7bc6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات