728 x 90

با یاد مجاهد شهید بهمن رضایی

مجاهد شهید بهمن رضایی
مجاهد شهید بهمن رضایی

محل تولد: تهران
شغل: کارگر, دیپلم
سن: 22
تحصیلات: -
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 12-6-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید بهمن رضایی در سال۱۳۳۸ در تهران متولد شد، او  درسن ۱۲سالگی پدرش را از دست داد و و همزمان با تحصیل کارگری می‌کرد.

در سال۵۵ مجبور به ترک‌تحصیل شد و برای تأمین مخارج خانواده ناگزیر به کارگری شد، در جریان انقلاب ضد سلطنتی فعالانه در آن شرکت کرد و پس از انقلاب با بخش کارگری سازمان ارتباط برقرار و وارد فعالیت شد.

پس از ۳۰خرداد ۶۰ وارد زندگی مخفی شد و فعالیتش را در یکی از پایگاههای سازمان ادامه داد، سرانجام شهید بهمن در تاریخ ۱۲شهریور ۶۰ در مقابله با حمله پاسداران خمینی جلاد به یکی از پایگاههای مجاهدین در خیابان بهار به‌شهادت رسید.

 

متن وصیتنامه مجاهد شهید بهمن رضائی به قرار زیر است:

بنام خدا و  بنام خلق قهرمان ایران

وما اخذ الله علی العماء ان لایقا رواعلی کظه ظالم و لاسغب مظلوم (خطبه ۳ نهج‌البلاغه)

من بهمن رضائی متولد سال۱۳۳۸، تهران فرزند علیرضا، شغل کارگر، یکی از هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران می‌باشم.

سازمان مجاهدین و ایدئولوژی اصیل آن یعنی اسلام انقلابی و نافی استثمار، گم کرده (شده) من بوده است. من در سن ۱۲ سالگی پدرم را به‌علت بیماری از دست دادم و از همان کودکی، زندگیم (با) فقر و محرومیت شروع شد. تا سال۵۵ هم درس می‌خواندم و هم کار می کردم ولی به‌علت تامین نشدن مخارج مادی درس را ترک کردم و به کارگری پرداختم.

این مطالب را برای این نوشتم که روشن شود چرا من سازمان مجاهدین را قبول دارم. بله، به‌علت همین ایدئولوژی توحیدی ناب و ضداستثمار است که من از روی آگاهی به آن، راه مجاهدین را انتخاب کردم.

چون می‌خواهم در جامعه ستم و نا برابری نباشد، پدری از بی پولی و بیماری نمیرد و فرزندی به‌علت فقر ترک تحصیل نکند.

هم‌چنین این مطالب را نوشتم که اگر روزی (سعادت) شهید شدن در این راه  نصیبم شد، کسی نتواند بگوید او را گول زده بودند و تفسیر عمر وعاصی از مسأله بکنند.

هدف ما برپائی اسلام و توحید ناب در جامعه است، . زنده کردن اسلام بعد از ۱۴۰۰سال زنگار جهل و طبقاتی است. مگر امام حسین (ع) برای چه کشته شد؟ و ما به هل من ناصر ینصرنی حسین (ع) که در طول تاریخ جاری است جواب می‌دهیم.

سخنم با خواهران و برادران هوادار این است که بنا به سنت الهی، این حق است که پیروز می‌شود و آنچه برای توده های مردم استفاده دارد در زمین باقی می ماند... .

کذلک یضرب الله الحق و الباطل، فاماالزبد فیذهب جفاء واما ما ینفع الناس فیمکث فی الارض... پس شما راه را تا پیروزی کامل... ادامه دهید و تا استقرار جامعه بی طبقه توحیدی (جامعه امام زمان) مبارزه را ادامه دهید.

وپیامم به مادرم و خواهرم بعد از سلام این است که شما برایم گریه نکنید و فقط بگوئید بهمن برای آرمان مجاهدین، نجات محرومان جان باخت.

پیامم برای برادرانم اینست که شما اگر مرا دوست دارید راه را ادامه دهید و بدانید که سرانجام حقیقت بر سالوس و ریا پیروز می‌شود.

پیش بسوی جامعه بی طبقه ی توحیدی پیروز باد مبارزات طبقه کارگر ایران به رهبری سازمان مجاهدین خلق ایران

...

مرگ بر ارتجاع

زنده باد آزادی

ساعت ۳۰ / ۱۱دقیقه روز شنبه ۹ / ۳ / ۶۰

محل امضاء

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bf020b22-2b70-4c35-a440-2443e9d0bb0c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات