728 x 90

به یاد مجاهد شهید معصومه رضایی

مجاهد شهید معصومه رضایی
مجاهد شهید معصومه رضایی

محل تولد: افرینه - لرستان
شغل: کارمند
سن: 28
تحصیلات: -
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


معصومه رضایی

تاریخ تولد: ۱۳۳۹

محل تولد: افرینه ـ لرستان

تحصیلات: متوسطه

شغل: کارمند

سابقه مبارزاتی: ۹ سال

معصومه رضایی کارمند اداره بهزیستی بود و در فاز سیاسی با سازمان آشنا شد، کار تبلیغی و سیاسی‌ـ افشاگرانه و پخش نشریه در ادارات و مؤسسات دولتی، مسئولیت او بود.

در فاز نظامی ارتباطش قطع شد، در آذر‌۶۴ اقدام به خروج از کشور کرد و راهی منطقه شد، معصومه قبل از رفتن به منطقه توانست مبالغی از اموال خلق را که در تصرف آخوندهای دزد و غارتگر بود مصادره کند، و برای مصارف مقاومت عادلانه و جنگ آزادیبخش در اختیار مجاهدین قرار دهد.

«…با تمام وجودم جریان سازمان مجاهدین خلق ایران را درک کرده، از موقعی که سازمان را شناختم هر روز که می‌گذرد بیشتر شیفته راهش هستم.

از خدای خود می‌خواهم تا در این راه برای رسیدن به جامعه بی‌طبقه توحیدی کمکم کند، جهت آگاهی بیشتر بگویم که قبل از این‌که با سازمان آشنا بشوم، از‌نظر مردم عادی و زندگی عادی بهترین زندگی و بالاترین کار و حقوق را داشتم. اما هیچ‌چیز مرا راضی نکرد.

بهترین زمان عمر و زندگیم دورانی بود که در خانه‌های تیمی و با بچه‌های سازمان مجاهدین بودم، اینک نیز تقاضای نهاییم این است جهت ادامه راه و فعالیتم مرا به منطقه بفرستید…». تقاضانامه ـ ۲۳‌آذر‌۶۴

معصومه قهرمان در منطقه، آموزشهای نظامی را فرا گرفت، و در عملیات آفتاب عضو یکانهای آتشبار بود. در عملیات کبیر فروغ جاویدان با عزمی استوار و شور هر چه تمامتر با دشمن جنگید و در اوج پاکبازی و رهایی به‌شهادت رسید.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/83c62a45-9abf-433b-9541-fdb540a30aa0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات