728 x 90

با یاد مجاهد شهید محمد رضایی خوزانی

مجاهد شهید محمد رضایی خوزانی
مجاهد شهید محمد رضایی خوزانی

محل تولد: اصفهان
شغل: دانشجوی ادبیات
سن: 29
تحصیلات: -
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


محمد رضایی خوزانی

تاریخ تولد: ۱۳۳۸

محل تولد: اصفهان

تحصیلات: دانشجو

سابقه مبارزاتی: ۹سال

زندانی سیاسی: ۵سال

«…‌با فدای جان در راه خدا و خلق، برای تحقق صلح و رهایی و جنگیدن با خمینی ضدبشر، درخواست پیوستن به ارتش آزادیبخش ملی را دارم.

این آمادگی را دارم تا هر گونه مسئولیتی که به من واگذار شود، با جان‌و‌دل پذیرا باشم… ۱۵تیر۶۷». محمد رضایی در سال۱۳۵۸ با مجاهدین آشنا شد و از طریق انجمن دانشجویان مسلمان فعالیت خود را آغاز کرد.

‌فعالیت‌های تبلیغی و سیاسی‌ـ افشاگرانه در کادر انجمن، رئوس اصلی مسئولیتهای او را تشکیل می‌داد. پس از ۳۰خرداد و آغاز مبارزه مسلحانه، او به‌مدت چند ماه زندگی مخفی داشت، در فروردین۶۱، دستگیر شد و تا اسفند سال۶۶ در زندانها و شکنجه‌گاههای خمینی در اسارت بود.

پس از آزادی از زندان به‌دنبال ارتباط با سازمان بود و به رادیو صدای مجاهد گوش می‌داد، سرانجام در روز ۲تیرماه۶۷، ارتباطش با سازمان برقرار شد و به منطقه رفت.

اولین و آخرین نبردش در صفوف ارتش آزادی، عملیات کبیر فروغ جاویدان بود، او که ۵سال در اسارت دژخیمان بود، این‌بار سلاح‌برکف در مقابلشان به نبرد پرداخت، و پس از وارد آوردن ضربه‌های کاری بر صفوف دشمن و به‌هلاکت رساندن مزدوران سرکوبگر خمینی، به‌شهادت رسید و به جاودانه‌فروغهای آزادی پیوست.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ab20d859-41be-4dbe-9e87-a0b8d5ee7c53"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات