728 x 90

با یاد مجاهد شهید احمد رضایی زارع

مجاهد شهید احمد رضایی زارع
مجاهد شهید احمد رضایی زارع

محل تولد: کاشان
شغل: کارمند رادیو تلویزیون
سن: 23
تحصیلات: -
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 13-7-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید احمد رضایی زارع، در تابستان ۱۳۳۷ در شهر کاشان در خانواده‌ای فقیر متولد شد، او محرومیت و رنج را درخانه پدر و مادر کارگرش با تمام وجود تجربه کرد.

اواز دستهای پینه بسته‌ٔ پدر کارگرش و قامت شکسته و رنجدیده مادر قالیبافش درس شوریدن بر علیه استثمار و ظلم را آموخته بود.

درد و رنجهای مشترک او و توده‌های محروم زحمتکش، قلب پاکش را از عشق نسبت به محرومان و کینه‌ای مقدس و عمیق نسبت به ستمگران انباشته بود.

احمد در جریان انقلاب علیه دیکتاتوری شاه به‌طور فعال شرکت کرد، و در بسیج مردم برای راه پیمایی، در پخش اعلامیه، راه‌انداختن تظاهرات... حاضر و فعال بود.

وی در دوران انقلاب با آرمان توحیدی سازمان مجاهدین خلق آشنا شد و مصمم‌تر و استوارتر از گذشته پا به میدان مبارزه گذاشت. بعد از پیروزی انقلاب و بازگشایی دانشگاهها در دانشکده تلویزیون در تأسیس انجمن دانشجویان مسلمان نقش فعال داشت.

از این تاریخ فعالیت‌ها و مبارزات احمد شکل جدیدی یافت و او که طعم تلخ ظلم را چشیده و علیه آن شوریده بود، نمی‌توانست جایگزینی یک جریان واپسگرای دیگری را بعد از سقوط شاه بپذیرد.

احمد از آغاز ارتباطش با سازمان می‌گفت: ”در راهی که ما قدم نهادیم هر لحظه باید انتظار شهادت داشته باشیم“.

احمد وظایف محوله از طرف سازمان را به بهترین شکل انجام می‌داد، و وجود او در میان دوستان و یاران همرزمش همیشه امید بخش و نشاط آور بود.

کمتر دیده می‌شد که موضوعی او را مایوس و نومید کند و می‌گفت: «من که هوادار سازمانی چون سازمان مجاهدین خلق هستم چگونه می‌توانم بگویم، نشد، نمی‌شود یا امکان ندارد».

او در پرتو شناخت و ایمان عمیقی که نسبت به سازمان و آزمایشات عظیمی که از سرگذرانده، می‌گفت: ”ما بن‌بستهای تاریخی عظیمی را شکسته و خواهیم شکست و از میان سدها و موانع بزرگی راه خود را خواهیم گشود. “

احمد کارمند رادیو و تلویزیون بود اما مدتها قبل از شهادتش به‌منظور خدمت بیشتر به مردم، دیگر به محل کارش نمی‌رفت و به‌طور تمام وقت و حرفه‌یی در خدمت انقلاب درآمده بود.

سرانجام در روز ۱۳مهر۱۳۶۰ به همراه مجاهد قهرمان محمد بقائی، در محاصره گله‌ای از پاسداران جنایتکار خمینی خائن قرار گرفته و دستگیر شد.

اما هنگام انتقال به شکنجه‌گاههای قرون‌وسطایی خمینی جلاد، او و مجاهد شهید محمد بقایی با پاسداران درگیر شدند و پس از به هلاکت رساندن چند تن از پاسداران خود نیز به‌شهادت رسیدند.

چنین بود که با شهادت قهرمانانه محمد و احمد، اسرار خلق و سازمان در سینه‌های آنان ناگشوده ماند.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/83ac7b29-969b-451e-91ec-6457d69893eb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات