728 x 90

با یاد مجاهد شهید غلامرضا رضوانی

مجاهد شهید غلامرضا رضوانی
مجاهد شهید غلامرضا رضوانی

محل تولد: شاهرود
شغل: مهندس الکترونیک-شرکت خصوصی
سن: 31
تحصیلات: لیسانس- مهندسی برق
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 0-10-1367
محل زندان: زندان عادل آباد شیراز- زندان اوین

زندگینامه شهید

زندانی زمان خمینی: یک‌سال زندان اوین سال۵۴ تا ۵۵/ چند روز در پاییز سال۶۷ اوین

نحوه شهادت: اعدام

مجاهد شهید غلامرضا رضوانی در شاهرود متولد شد. پس از تحصیلات ابتدایی و متوسطه به دانشگاه شیراز در رشته برق راه یافت. وی از دانشجویان فعال دانشگاه شیراز در تظاهرات علیه دیکتاتوری شاه خائن بود و به همین دلیل در سال۵۶ دستگیر و به مدت شش ماه همراه با فشار و شکنجه در زندان عادل‌آباد شیراز، در اسارت بود.

وی در قیام سال۵۷ شرکت فعال داشت و پس از پیروزی قیام ضدسلطنتی در سال۵۷ فعالیت سیاسی‌اش را با یکی از گروه‌های سیاسی (جنبش مسلمانان مبارز) ادامه داد.

غلامرضا بعد از سی خرداد سال۶۰ و اوجگیری مبارزه مسلحانه انقلابی و عملکرد جنایتکارانه رژیم خمینی، وقتی عملکرد نادرست و سازشکارانه گروه مزبور را دید از آنها کناره گرفت و به هواداری از سازمان پرداخت و مشخصاً در پراتیکهای سازمان که از طریق رادیو مجاهد اعلام می‌شود شرکت می‌جست. در همین رابطه در سال۶۴ حین نوشتن شعار علیه رژیم ولایت فقیه در تهران توسط مزدوران رژیم دستگیر و روانه زندان و شکنجه‌گاه گردید. پس از شکنجه‌های مختلف وی به‌خاطر شعارنویسی به یک‌سال زندان محکوم شد و در سال۶۵ از زندان آزاد گردید.

غلامرضای قهرمان در سال۶۷ پس از عملیات کبیر فروغ جاویدان هنگامی که به قصد پیوستن به ارتش آزادیبخش از مرز زاهدان برای خروج اقدام می‌کند به همراه همسر مجاهدش شهید عفت اسدی و فرزند شش ماهه خود توسط پاسداران ارتجاع دستگیر می‌شوند. دژخیمان رژیم بلافاصله غلامرضا و همسرش را به اوین منتقل می‌کنند و فرزند شش ماهه آنها را به یک چوپان در همان منطقه می‌سپارند.

غلامرضای قهرمان به همراه همسر مجاهدش در آذر ماه ۶۷ پس از شکنجه‌های بسیار به فاصله کوتاهی از زمان دستگیری بدون هیچ محاکمه‌ای اعدام و به‌شهادت می‌رسند.

یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد.


 

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a9182648-fc48-4681-8180-bfd3ad877b15"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات