728 x 90

با یاد مجاهد شهید باقر ریاحی

مجاهد شهید باقر ریاحی
مجاهد شهید باقر ریاحی

محل تولد: تهران
شغل: کارگر
سن: 27
تحصیلات: دیپلم
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


باقر ریاحی

تاریخ تولد: ۱۳۴۰

محل تولد: تهران

تحصیلات: دیپلم

سابقه مبارزاتی: ۹ سال

باقر ریاحی در سال۵۸ با سازمان آشنا شد و به فعالیت پرداخت، در دوران فعالیت سیاسی مأموریتش توزیع نشریه مجاهد بود.

سال۶۵ از ایران خارج شد و به آلمان رفت و در ارتباط با انجمنهای هوادار سازمان به فعالیت پرداخت. سال۶۷ متقاضی اعزام به منطقه گردید تا در کنار سایر رزمندگان به نبرد با رژیم خمینی بپردازد.

در عملیات فروغ جاویدان شرکت کرد و پس از رزمی دلیرانه، با نثار خون پاکش به‌کهکشان شهیدان فروغ جاویدان پیوست. «به‌نام خدا، به‌نام شهیدان و اسیران دربند، و به‌نام آنانی که همواره قلبشان برای توده‌های محروم و برحق می‌تپد.

به‌نام آنانی که تا آخرین لحظات عمر وفادار ماندند و رگبار مسلسل سینه رازدارشان را شکافت، اما لبانشان هرگز گشوده نشد.

ما مردمی که همیشه به‌دلیل نداشتن رهبری صالح یا نیروی متشکل و سازمان‌یافته، شکست‌خورده و سرکوب شده‌ایم، این‌بار با داشتن سازمان پرافتخار مجاهدین و در نوک آن رهبری هوشیار و آگاه، بر آن شده‌ایم تا ریشه ظلم و ستم را بخشکانیم.

اینک که رهبری انقلاب نوین مردم ایران ارتش آزادیبخش را تشکیل داده، من به‌عنوان یک ایرانی و یک هوادار سازمان که به سازمان و اصالت و حقانیتش اعتقاد دارم، و مبارزه برحق مسلحانه‌اش را تنها راه رهایی می‌دانم، بر آن هستم تا با پیوستن به این ارتش مردمی گامی در جهت ایران آباد و آزاد فردا بردارم، لذا خواهان اعزام هر‌چه سریع‌تر به منطقه هستم». تقاضانامه ـ ۱۸‌شهریور‌۶۶

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c2556b60-fad4-43f3-a3a0-797b3da2c867"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات