728 x 90

با یاد مجاهد شهید هما ربوبی

مجاهد شهید هما ربوبی
مجاهد شهید هما ربوبی

محل تولد: مشهد
شغل: معلم
سن: 26
تحصیلات: -
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 25-7-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید هما ربوبی قبل از انقلاب ضدسلطنتی با اهداف و آرمانهای سازمان مجاهدین خلق آشنا بود و در این رابطه فعالیت می‌کرد.

وی در جریان یکی از ملاقاتها با برادر مجاهدش در زندان مشهد بیانیه ۱۲ماده‌ای سازمان در مورد ضربه اپورتونیستها علیه این جریان انحرافی و علیه جریان راست ارتجاعی وابسته به خمینی را از زندان به بیرون منتقل کرد، و با چاپ و پخش آن در دانشگاه مشهد خطوط انقلابی سازمان را به بیرون منتقل کرد.

هما در جریان قیام بهمن‌ماه سال۵۷ یکی از خواهران مبارز و پرشور بود که به همراه یارانش نقش فعالی ایفا کردند.

او پس از انقلاب بلافاصله با سازمان ارتباط برقرار کرد و فعالیت‌های انقلابی‌اش را در ارتباط با ستاد جنبش ملی مجاهدین در مشهد شروع کرد. پس از مدتی به تهران منتقل شد و در ستاد مجاهدین وظایف مختلفی را به عهده گرفت.

پس از ۳۰خرداد مانند سایر مجاهدین همراه با همرزم و همسر مجاهدش حسن کبیری زندگی مخفی را برگزید و در پایگاههای سازمان به فعالیت‌های انقلابی خود ادامه داد.

در ۲۶مهر ۶۰ پایگاه محل اقامت وی و همسرش مجاهد شهید حسن کبیری در تهران‌پارس مورد تهاجم مزدوران و پاسداران خمینی قرار گرفت، در جریان این حمله مزدوران خمینی، متجاوز از ۴ساعت پایگاه را با انواع و اقسام سلاحها به گلوله بستند.

هما و همسرش مجاهدش قهرمانانه مقاومت کردند و سرانجام پس از ۴ساعت نبرد بی‌امان هر دو بشهادت رسیدند.

یادش گرامی و راهش پررهرو باد.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3c38346f-2b1b-4108-bf2d-80e827f28fc4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات