728 x 90

با یاد مجاهد شهید رامیز روشان

مجاهد شهید رامیز روشان
مجاهد شهید رامیز روشان

محل تولد: تهران
شغل:
سن: 32
تحصیلات: فوق لیسانس
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


رامیز روشان

تاریخ تولد: ۱۳۳۵
محل تولد: تهران
تحصیلات: فوق‌لیسانس شیمی ـ انگلستان
سابقه مبارزاتی: 10سال
رامیز روشان پس از پیروزی انقلاب ضدسلطنتی، هنگامی که دانشجوی فوق‌لیسانس در رشته مهندسی شیمی در دانشگاه لیدز انگلستان بود، به‌عنوان هوادار مجاهدین فعالیت می‌کرد.

بعد از شروع مقاومت مسلحانه به‌طور تمام‌وقت در ارتباط با انجمن دانشجویان مسلمان وارد فعالیت شد.

او در بخش روابط خارجی انجمن، فعالیت افشاگرانه خود را ضمن تماس با دفاتر محلی احزاب، شعبه‌های اتحادیه‌های کارگری، انجمن‌ها و سازمانهای سیاسی مدافع حقوق‌بشر، در شهر لیدز و استان یورکشایر آغاز کرد.

رامیز چهره شناخته‌شده همه جلسه‌ها و برنامه‌های سیاسی در آن منطقه بود، و در جریان کسب حمایت بیش از ۵۰۰۰نماینده و شخصیت سیاسی از طرح صلح شورا در سال۶۴، نقش بسیار فعالی داشت.

وی به‌عنوان عضو هیأت مقاومت در اغلب کنفرانسه‌ای سالانه احزاب در انگلیس شرکت داشت. اما خودش همواره از لحظاتی یاد می‌کرد که در سال۶۴ (۱۹۸۵)، به‌عنوان یکی اعضای هیأت مقاومت، خواهر مجاهد مریم رجوی را که برای شرکت در کنفرانس سالانه حزب کارگر انگلیس دعوت شده بودند، همراهی می‌کرد.

مجاهد خلق رامیز روشان در آستانه عملیات فروغ جاویدان با شور و شوقی فراوان وارد منطقه شد، وی در صحنه عملیات در گردان ادوات که از قبل با آن آشنایی داشت سازماندهی شده بود.

او طی نبردهایی سخت در تنگه چهارزبر آتش خشم خلق را بر سر و روی خصم فرو می‌ریخت، و سرانجام روز چهارشنبه ۵مرداد در یکی از نبردهای سنگین به‌شهادت رسید و در کهکشان شهیدان جاودانه شد.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3135a85f-3419-4644-aa6e-bcae742c9aab"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات