728 x 90

با یاد مجاهد شهید ندیم الکریم روحی طیب آبادی

مجاهد شهید ندیم الکریم روحی طیب آبادی
مجاهد شهید ندیم الکریم روحی طیب آبادی

محل تولد: تهران
شغل:
سن: 16
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 30-3-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید ندیم طیب آبادی در ۸فروردین سال۴۴ در خانواده‌ای زحمتکش در تهران بدنیا آمد، پدرش کارگر نانوایی بود که چند سالی تحت تهدید ساواک از تهران به کرج رفته بود. ندیم از سال۵۸ فعالیت‌های خود را شروع کرد و در اوایل دیماه ۵۹به اتحادیه دانش‌آموزان مسلمان پیوست، در سال۶۰ دوبار توسط پاسداران در پل سید خندان دستگیر شد و هر بار تحت شکنجه‌های آنان قرار گرفت.

مقاومت او در مقابل شکنجه‌های روحی و جسمی مزدوران در زندان آنها را زبون ساخته بود، آخرین بار در تاریخ ۳۰خرداد ۶۰ در خیابان قرنی در جریان تظاهرات با اصابت گلوله‌ای به شقیقه راست‌اش شهید شد.

 

نامه مادر مجاهد شهید ندیم الکریم روحی طیب آبادی به‌مناسبت شهادت فرزندش:

بنام خدا و به‌نام خلق قهرمان ایران

من مادر مجاهد شهید ندیم الکریم روحی طیب آبادی فرزند خود را در راهپیمایی ۳۰/خرداد/۶۰ از دست دادم، فرزندی را که با خون دل ۱۷سال زحمت کشیدم، بدون هیچ مجوزی با رگبار گلوله‌های مزدوران ارتجاع و شاه خائن از دست دادم. ندیم پسری بی‌باک شجاع از نسل انقلاب و شیفته آرمان زحمتکشان و محرومان.. من که برای تحویل جنازه پسرم به بیمارستانها و زندان اوین رفتم، مرا تهدید و با ضرب‌و شتم رگبار گلوله‌های هوایی که مادرهای داغدار دیگر شاهدند مواجه شده و تهدید به دستگیری کردند. براستی چه کسی جوابگوی این جنایات وآدم کشی هاست. من داد خواهی این قتل را و قصاص آنرا به سازمان مجاهدین خلق ایران و میلیشیاهای ادامه دهنده راه او واگذار می‌کنم.

 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e5e77e82-4e2f-4ee9-8086-bd9f0451c46b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات