728 x 90

به یاد مجاهد شهید خسرو روزی طلب

مجاهد شهید خسرو روزی طلب
مجاهد شهید خسرو روزی طلب

محل تولد: آبادان
شغل: دانشجوی مهندسی
سن: 29
تحصیلات: -
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


خسرو روزی طلب

تاریخ تولد: ۱۳۳۸

محل تولد: آبادان

تحصیلات: دانشجوی الکترونیک

سابقه مبارزاتی: ۱۲سال

زندانی سیاسی: ۹ماه

خسرو روزی‌طلب در زمان شاه در سال۵۴ با سازمان آشنا شد، در سالهای۵۵ و ۵۶ دو‌بار دستگیر شد که مجموعاً ۹ماه در زندان شاه خائن بود.

پس از انقلاب ضد‌سلطنتی در ستاد سازمان در شیراز فعالیت خود را شروع کرد و معاون بخش محلات بود.

سپس فرمانده میلیشیای محلات بود و بعد از آن در بخش اطلاعات سازمان فعالیت داشت، در سال۶۰ مسئول نظامی سازمان در بوشهر بود. پس از دستگیری و زندانی شدن در ۱۶اسفند۶۰ با فریب مزدوران رژیم قهرمانانه از زندان فرار کرد.

در سال۶۲ به خارج کشور رفت و در قسمتهای مختلف به فعالیت کرد، . برای شرکت در عملیات فروغ جاویدان خود را به منطقه رساند، و در این حماسه کبیر میهنی شرکت کرد.

سرانجام با شهادت سرفرازانه‌اش، پرشکوه‌ترین فراز زندگیش را رقم زد. «… با آگاهی تمام نسبت به آنچه که ممکن است فوراً برایم در جریان نبرد با مزدوران خمینی جلاد پیش بیاید راهم را انتخاب نموده‌ام.

زندگی برایم در دو کلمه خلاصه می‌شود، زندگی عقیده و جهاد است، و این گفته امام حسین در تمامی پیچهای زندگی تابه‌حال راهنمایم بوده است. به همین دلیل زندگی بی‌خطر در پاریس را ننگ می‌دانستم، هر چند که آنجا هم با سازمان بودم.

نام پاک مسعود و نگاه تیز و نافذش همیشه در وجدان و ضمیرم به من نهیب می‌زند، به من انگیزه می‌دهد و من را به شورش علیه نظام سرشار از پلیدی و خیانت خمینی فرامی‌خواند». وصیت‌نامه ـ ۳‌مرداد‌۶۷ پیکر پاکش در خاکپای سرور شهیدان حسین‌بن‌علی (ع) در کربلا خاک سپرده شد.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/27ef5580-2b0a-4f55-b107-2aa643a00e0b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات