728 x 90

با یاد مجاهد شهید ناصر روزی طلب

مجاهد شهید ناصر روزی طلب
مجاهد شهید ناصر روزی طلب

محل تولد: شيراز
شغل: دانشجوی مهندسی فیزیک
سن: 26
تحصیلات: -
محل شهادت: شیراز
تاریخ شهادت: 0-10-1362
محل زندان: -

زندگینامه شهید


ناصر قهرمان ثابت کرد می‌توان مجاهد خلق را شکنجه کرد، می‌توان بدنش را سوزاند و می‌توان زجرکش کرد اما نمی‌توان مجاهد را وادار نمود از اعتقاد و آرمانش دست بشوید.

 

مجاهد شهید ناصر در سال۱۳۳۵ در یکی از محله‌های فقیرنشین شیراز در یک خانواده کم درآمد، بدنیا آمد. هوش و ذکاوت بی‌نظیرش باعث شد که دوران دبستان و دبیرستان را باسرعت تمام پشت سرگذرانده و پس از اخذ دیپلم وارد دانشگاه شیراز، دانشکده مهندسی بشود. وی از دانشجویان مبارز و انقلابی دانشگاه در سالهای قبل از قیام ۵۷ بود که در همین رابطه حدود ۲سال در زندانهای شیراز به‌سر برد. ورود به دانشگاه باعث شد که ضمن آشنایی با سازمان در رابطه با جریانهای سیاسی حاکم بر آن نقش فعالتری ایفا کند در جریان قیام از گردانندگان اصلی تظاهرات در دانشگاه و سطح شهر بود و در همین رابطه نیز از شناخته شدگی و محبوبیت خاصی برخوردار بود. به‌طوری‌که بعدها یکی از عناصر اصلی بسیج و سازمانده دانشجویان و دانشگاه شد. در تمام اعتصابات و مبارزات صنفی- سیاسی دانشگاه نقش مهمی ایفا می‌کرد. در جریان قیام فعالانه در تسخیر کلانتریها و مراکز استراتژیک رژیم شرکت می‌کرد به‌طوری‌که سقوط کلانتری ۷ شیراز را شخصاً فرماندهی می‌کرد. از اوایل فروردین ۵۸ رسماً به سمت سازمان مجاهدین پیوست و بعدها در پی ریزی و شکل‌گیری انجمن دانشجویان ملی دانشگاه شیراز و نیز امداد طالقانی نقش مهمی داشت. نبوغ و قدرت سازماندهی وی باعث شده بود که سریعاً رشد کرده و مدتی مسؤل محلات شیراز شد. یکی از ویژگیهای انقلابی وی درک و کینه عمیق او نسبت به ماهیت ارتجاع بود به همین دلیل پاسداران ظلمت و به‌طور خاص رئیس سپاه (طاهری مزدور) بارها از وی خواسته بود که جنبش را ترک کرده و به همکاری در سپاه بپردازد و وی همواره جواب منفی می‌داد. یکبار مطرح می‌کرد این مرتجعین فکر می‌کنند سازمان مثل حزب بی‌در و پیکر خودشان است که کسی از اینجا خوشش نیاید به سمت آنها برود. خیلی زود است که اینها عمق و عظمت ایدئولوژی سازمان را درک کنند. در سال۵۹ به تهران منتقل شد و در حوالی سی خرداد به شیراز بازگشت و به بوشهر اعزام گردید. به‌دلیل همین مواضع قاطع در قبال مرتجعین مزدوران سپاه شیراز دنبال او بود.

در اوایل فاز نظامی در بوشهر دستگیر شد و به شیراز منتقل شد. در شیراز زیر شدیدترین فشارها و شکنجه‌ها قرار گرفت. تا او را درهم بشکنند و به مصاحبه تلویزیونی بکشانند. اما هیهات که به‌قول خودش آنها ایدئولوژی سازمان را نشناخته بودند. با چنان ایمانی نسبت به ایدئولوژی سازمان مواجه شدند کف پا و پشت او را با اتو سوزانده بودند، به‌طوری‌که در اثر سوختن پوست و گوشت، ستون فقراتش دیده می‌شد و ناصر قهرمان در زیرشکنجه مرتباً علیه خمینی شعار می‌داده است. مقاومت وی باعث روحیه دادن و تاثیرگذاری بر سایر زندانیان هوادار سازمان شد و این مسأله باعث ازدیاد خشم دژخیمان نسبت به وی گردید. نهایتاً مزدوران سپاه که از به تسلیم وا داشتن ناصر قهرمان ناامید شدند، در سال ۶۲ تصمیم به اعدام وی گرفتند. وقتی ناصر را به میدان تیر بردند یکی از اعضای شورای فرماندهی سپاه ضدخلقی منطقه ۹ به‌نام مهدی فیروزی شخصاً اعدام ناصر قهرمان را به‌عهده گرفت. این جنایتکار با سلاح کمری به دست و پاهای ناصر شلیک کرد و او را بحال خود رها نمود و ناصر قهرمان مدتها در خون خود غلطید تا جان داد و به این ترتیب خون خود را فدیه راه رهایی و آزادی خلق کرد و بر عهد و پیمانش با خدا و خلق وفا نمود و بر آرمانش با ایمان ایستاد و جاودانه شد.

او ثابت کرد می‌توان مجاهد خلق را شکنجه کرد می‌توان بدنش را سوزاند و زجرکش کرد اما نمی‌توان مجاهد را وادار نمود از اعتقاد و آرمانش دست بشوید.

گرچه انتقام خون ناصر دیری نپائید و به‌طور مشخص مهدی فیروزی جنایتکار چند ماه بعد طی یک طرح عملیاتی به‌نام مجاهد شهید ناصر روزی طلب در حالی‌که زبونانه التماس می‌کرد، هدف آتش ظلمت سوز رزمندگان مجاهد خلق قرار گرفت و به سزای جنایات و خیانتهایش رسید. اما نام ناصر بعدها به‌عنوان سمبل مقاومت در میان زندانیان و زحمتکشان آن دیار ماند و در سینه تاریخ ثبت شد.

ناصر در زندان از روحیه‌ای بسیار عالی برخوردار بود زمانی که او را برای اعدام می‌بردند مقداری پول و ساعت و عینک خود را به هم سلولی خود می‌دهد و با خنده و شادی می‌گوید جلو درب بهشت منتظرت هستم. از این خانواده سرفراز و دردمند خلق، شمع های فروزان دیگری نیز بر سر پیمان با خدا و خلق جان‌باخته‌اند:

مجاهد خلق خسرو روزی طلب، در عملیات فروغ جاویدان به‌شهادت رسید.

همسر خسرو به‌نام مریم جلالی‌فر در زمستان ١٣٦۲ در شیراز به‌شهادت رسید.

مجاهد سربدار پرویز روزی طلب در قتل‌عام سال١٣٦٧ جاودانه شد.

زهرا روزی طلب میلیشیای دانش‌آموز، در سال١٣٦٥ در شیراز، زندان عادل آباد، بدار آویخته شد.

 

 

یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9fe81364-106e-492e-bf1d-0e151ff2b90e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات