728 x 90

با یاد مجاهد شهید سیما صباغ خوشکار

مجاهد شهید صباغ خوشکار
مجاهد شهید صباغ خوشکار

محل تولد: لاهيجان
شغل:
سن: 15
تحصیلات: دانش آموز
محل شهادت: لاهیجان
تاریخ شهادت: 15-12-1359
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید سیما صباغ در سال۱۳۴۴ در یک خانواده متوسط در لاهیجان دیده به جهان گشود. وی به‌دلیل ویژگی‌های انسانیش از دوران کودکی علاقه زیادی به مردم مخصوصاً به بچه‌های همسن و سال خود داشت و تأثیر زیادی به روی افراد خانواده و فامیل می‌گذاشت.

در جریان انقلاب ۲۲بهمن۵۷ در راهپیماییهای شهر شرکت فعالانه داشت، سیما بعد از پیروزی قیام با کتابها و نشریات مجاهدین آشنایی پیدا کرد.

او پس از انقلاب در پخش نشریه‌های وابسته به سازمان و اعلامیه‌های آن فعال بود و همیشه افتخارش این بود که هوادار این سازمان است.

او در سال اول نظری در رشته‌ی علوم انسانی در دبیرستان تربیت لاهیجان تحصیل می‌کرد و همواره نمونه‌ٔ یک میلیشیای واقعی در مدرسه بود، و در اواخر عمر پرافتخارش انشایی در رابطه با انتقاد از مدرسه نوشت و حتی تذکر داد که اگر هم اخراج شود مهم نیست، چون معتقد بود که باید انتقاد را صریحاً گفت و حقیقت را پنهان نکرد.

در سراسر زندگی، کوتاه اما پربارش او نمونه‌یی نه تنها برای خانواده، بلکه برای تمام مردم محلهٔ خود بود.

وی علاقه‌ٔ زیادی به سازمان داشت و بیشتر اوقات در دفترها و کتابهای خود، نام شهدای پرافتخار مجاهدین و نفرت خود را نسبت به ستمکاران و مزدوران مرتجع وابسته به خمینی ابراز می‌کرد.

او همیشه می‌گفت: ”خدایا یعنی من هم می‌توانم یک فاطمه امینی یا یک نسرین رستمی بشوم“ و سرانجام به این آرزو رسید و در نیمه اسفندماه سال۶۰ گلوله یکی از پاسداران خمینی به گوی نازنینش اصابت کرد و به‌شهادت رسید.

مادر مجاهد شهید سمیا صباغ درباره شهادت فرزند مجاهدش گفت: ”من نوگل ۱۵ساله‌ام و افتخاری را که خدا به من داده است با دو دستم تقدیمش کردم باشد که خدا این نوگل پرپر شده‌ام را بپذیرد به امید پیروزی خلق. »...

 

وصیت نامه‌ٔ مجاهد شهید سیما صباغ

به نام خدا و به نام خلق قهرمان ایران

من سیما صباغ خوشکار دارنده شماره شناسنامه ۲۲۰۸ فرزند عباس خوشکار از روی شناختی که از سازمان مجاهدین خلق دارم حاضرم جانم را در این راه تا آخرین قطره‌ٔ خون از دست بدهم و من از تهدید نمی‌ترسم.

می‌دانم که باید این جانم را در راه خدا و خلق از دست بدهم و به جامعه بی‌طبقه توحیدی برسم، اگر با ریختن خون من آزادی را بدست می‌آوریم، بگذار خون فرزندان خلق در این سرزمین بریزند. این وصیت را در ساعت ۱۱شب موقعی که به فکر شهادت افتادم نوشتم.

سیماصباغ

۵۹/۱۲/۴

درود بر فاطمه‌ی امینی

درود بر نسرین رستمی

درود بر مجاهدین خلق ایران

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/60c1182f-013f-4988-acc2-c438a8925002"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات