728 x 90

با یاد مجاهد شهید عبدالرضا صباغیان

مجاهد شهید عبدالرضا صباقیان
مجاهد شهید عبدالرضا صباقیان

محل تولد: مشهد
شغل: -
سن: 35
تحصیلات: ابتدایی
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: وکیل آباد -مشهد

 

زندگینامه شهید


عبدالرضا صباغیان

تاریخ تولد: ۱۳۳۲

محل تولد: مشهد

تحصیلات: ابتدایی

سابقه مبارزاتی: ۹ سال

زندانی سیاسی: ۴ سال

عبدالرضا صباغیان از فرزندان دلیر مردم مشهد بود،   از سال۵۸ با سازمان آشنا شد و به‌عنوان یک میلیشیای پرشور به همکاری با بخشهای مختلف سازمان پرداخت.

شجاعانه در برابر یورش عمال ارتجاع و چماقداران می‌ایستاد و از ستادهای سازمان دفاع می‌کرد، پس از ۳۰خرداد نیز در چند رشته عملیات شرکت داشت.

در سال۶۰ دستگیر شد و  پس از خلاصی از زندان در بهمن سال۶۴، درصدد وصل به سازمان برآمد، در شهریور سال۶۶ از کشور خارج شد و به تشکیلات مجاهدین در خارج کشور وصل گردید.

پس از ۴ماه به آرزوی خود که رسیدن به قرارگاههای سازمان در منطقه مرزی بود دست یافت، و  پس از یک دوره آموزش نظامی وارد یکانهای رزمی شد.

سالهای زندان و مشاهده جنایتهای وحشیانهدژخیمان خمینی، کینه‌یی عمیق نسبت به پاسداران ظلمت و تباهی در دلش ایجاد کرده بود، هم‌چنان‌که در وجودش عشقی پاک نسبت به رهبری و مجاهدین و رزمندگان آزادی موج می‌زد. در عملیات فروغ جاویدان با تمام وجود می‌جنگید و مزدوران خمینی را بـه‌هــلاکت می‌رسانــد.

هــمرزمـانش می‌گویند او با هر شلیک نام یک شهید یا اسیر مجاهد را بر زبان می‌آورد و با بـرافــروختگی بیشتر بـــر دژخــیمان می‌خــروشید.

سرانجــام در یک رزم حماسی درحالی‌که در محاصره دشمن افتاده بود بر آنان یورش برد و هدف رگبار مزدوران قرار گرفت و به‌شهادت رسید.

او با خونش بر خاک گرم میهن بوسه زد وجان پاکش را فدیه رهایی خلق محرومش نمود. برادر مجاهدش هادی صباغیان نیز در زمره شهیدان عملیات فروغ جاویدان است.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d46c0354-12f8-4687-835c-aa56a8b93dc8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات