728 x 90

با یاد مجاهد شهید مسعود ثابت رفتار

مجاهد شهید مسعود ثابت‌رفتار
مجاهد شهید مسعود ثابت‌رفتار

محل تولد: تهران
شغل:
سن: 27
تحصیلات: دانشجو
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 0-5-1367
محل زندان:

زندگینامه شهید


یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

 

خاطرات


مجاهد شهید مسعود ثابت رفتار در روز ۵مرداد۶۷ در اوین، و برادر مجاهدش رضا نیز در همین روز در گوهردشت حلق‌آویز شدند، مسعود هنگام شهادت ۳۰ساله و رضا ۲۷ساله بودند.

یکی از همبندان مسعود، دربارهٔ روحیهٔ مقاوم او خاطره‌یی نوشته که در آن آمده است: «اواخر سال۶۱ و اوایل۶۲ انفرادی‌های زندان گوهردشت تازه راه افتاده بود. مسعود به‌همراه مجاهد شهید رضا شیرزادیان در سالن۱۴ در یک سلول بودند.

هر‌دو آنها بسیار مقاوم بودند و قوانین و ضوابط زندان را به‌مسخره می‌گرفتند، از جمله این‌که در چهارشنبه‌سوری سال۶۱ تصمیم گرفتند در سلول انفرادی که ابعادش۱.۵ در ۲متر بود مراسم چهارشنبه‌سوری را برگزار کنند.

به‌این منظور روزنامه‌ها و کاغذهایی را که داشتند در وسط سلول جمع کرده و آتش زده و با داد و فریاد شروع کردند به‌پریدن از روی آتش، پاسداران و زندانبانان با دیدن دود وحشت‌زده و سراسیمه به‌سالن ریختند.

پاسداران با مشاهدهٔ وضعیت مسعود و رضا از شدت عصبانیت دیوانه شده و افسار پاره کرده، آنها را به‌شدت کتکشان زدند. اما آنها باز‌هم شکنجه‌ها و تمامی فشارهای انفرادی را به‌مسخره می‌گرفتند و تسلیم شرایط نمی‌شدند».

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


لینک موقعیت مزار شهید در قطعه ۹۸ بهشت زهرا

مزار مجاهد شهید مسعود ثابت رفتار

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b058f2e2-6ba1-44e2-9a8d-85f93f934469"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات