728 x 90

با یاد مجاهد شهید انوشیروان ثابتی زاده

مجاهد شهید انوشیروان ثابتی زاده
مجاهد شهید انوشیروان ثابتی زاده

محل تولد: تهران
شغل:
سن: 20
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 27-1-1364
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید انوشیروان ثابتی‌زاده در دهم دیماه ۱۳۴۴ در قلهک (نزدیک خیابان ظفر) به دنیا آمد، در سال۱۳۵۷ او که دانش‌آموز دبیرستان بود پرشور و فعال در مبارزات مردم علیه شاه خائن مبارزه کرد.

وی تا سال۵۹ به‌لحاظ سیاسی گرایش مشخصی نداشت اما در سال۵۹ و در مدرسه با هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران آشنا شد و ایدئولوژی انقلابی آنرا پذیرفت.

او اسلام انقلابی و اصیل را در این سازمان یافت و به‌عنوان هوادار به آن پیوست و فعالیت‌هایش را در هیأت میلیشیایی پرشور آغاز کرد. او و همرزمانش هر روز در خیابان‌ها مورد یورش پاسداران رژیم قرار می‌گرفتند، اما او تسلیم نشد و اقدام به تشکیل یک هسته مقاومت در کرج کرد.

بسیجی‌ها او را در مدرسه و خانه و خیابان تحت فشار قرار می‌دادند و دو بار هم او را دستگیر کردند ولی انوشیروان راه بازیافتهٔ خودش را هم‌چنان پیمود، و از کلاس سوم راهنمایی دست از تحصیل کشید و به زندگی مخفی روی آورد.

سرانجام، در اواخر سال۶۳ وقتی که برای انجام مأموریتی به تهران آمد، توسط یکی از اقوامش که از کارگزاران رژیم بود لو رفت و عصر روز دوشنبه ۹ مهرماه سال۶۳، دستگیر و راهی زندان اوین شد.

مدتی در بند۶ در حالت بلاتکلیفی ماند و جرمهایی که به او نسبت دادند چنین بود: «هواداری از سازمان از سال۵۹، تشکیل هستهٔ مقاومت، زدن تخم‌مرغ رنگی به عکس خمینی و امام‌جمعه‌های به درک واصل‌شدهٔ او در میدان مظاهری کرج، منفجر کردن بمب صوتی در کنار دیوار کمیتهٔ کرج و تماس تلفنی با خارج از کشور»

انوشیروان قهرمان پس از حدود ۷ماه زندان و شکنجه در سحرگاه ۲۷فروردین سال۶۴ به همراه تعداد گروهی دیگر از هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران تیرباران شد.

مزار او در قطعه ۹۹ ردیف ۹۵، به شماره ۳۱ است.

وصیت‌نامه مجاهد شهید انوشیروان ثابتی‌زاده

بسم الله الرحمن‌الرحیم

وصیت‌نامه اینجانب انوشیروان ثابتی‌زاده، فرزند مهدی به شمارهٔ شناسنامه ۹۹۱، متولد تهران، هوادار سازمان مجاهدین خلق ایران.

بنام خدا و به‌نام خلق قهرمان ایران

آنچه در آسمانها و زمین است متعلق به خداست و بی‌شک این سخن حق است. ایمان‌آورندگان به این کلام در تلاشند تا بندهٔ خالص خدا باشند. در این راه دشمنان نور و پیروان ظلمت موانع بسیاری چیده‌اند. دریغ از این‌که آزادگان بی‌هیچ هراسی به مبارزه با شب‌پرستان برای نابودی زنجیرهای اسارت می‌پردازند و سرانجام به پیروزی خواهند رسید.

کسانی که جز در فضای آزادی زیستن، به زندگی دیگری تن در نمی‌دهند و از ایمان‌آورندگانند. هم آنانند که در راه خدا و خلق با خصم می‌ستیزند و هرگز برابر با کسانی که فرونشسته‌اند نمی‌باشند.

«لا یسْتَوِی الْقاعِدوُنَ مِنَ الْمؤمِنینَ غَیرُ اوُلِی الضرَرِ و الْمُجاهِدوُنَ فی سَبیلِ الله بِاَموالِهِم وَ اَنْفُسِهِمْ فَضَل‌َاللهُ الْمُجاهِدینَ بِاَموالِهِم وَ اَنْفُسِهِمْ عَلَی‌الْقاعِدینَ دَرَجَهً وَ کلاً وَعَدَ‌اللهُ الْحُسْنی وَ فَضَل‌َاللهُ الْمُجاهِدینَ عَلَی الْقاعِدینَ اَجْراً عَظیما»

تا ظالم هست، مبارز هم هست، و تا خلق ایران رها نگشته، مجاهد خلق از پای نخواهد نشست.

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/967104e1-82e8-4d77-a92e-30e5e3b046cb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات