728 x 90

به یاد مجاهد شهید خانعلی سبزی قاسم خیلی

مجاهد شهید خانعلی سبزی قاسم خیلی
مجاهد شهید خانعلی سبزی قاسم خیلی

محل تولد: قائمشهر
شغل: -
سن: 25
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


خانعلی سبزی قاسم خیلی

تاریخ تولد‌: ۱۳۴۲

محل تولد‌: ارطه ـ قائم شهر

تحصیلات‌: متوسطه

سابقه مبارزاتی‌: ۸سال

زندانی سیاسی: ۵سال

خانعلی سبزی در اوایل سال۵۹ در ارتباط با مجاهدین قرار گرفت و در قائمشهر فعالیت خود را آغاز کرد. میلیشیای پرشوری بود که با اتکا به انگیزه‌های بالا و عشق به آرمان مجاهدین در تمامی صحنه‌ها به دفاع از سازمان در مقابل مزدوران ارتجاع و مزدوران هار و افسارگسیخته آن حاضر بود.

بعد از ۳۰خرداد سال۶۰ دستگیر شد و ۵سال را در شکنجه‌گاههای اوین و گوهردشت و بابل در اسارت به‌سر برد.

در سال۶۵ از زندان آزاد شد و بلافاصله ارتباط خود را با سازمان برقرار کرد، در سال۶۶ خود را به منطقه مرزی رساند و به صفوف ارتش آزادیبخش پیوست.

او دوران جدید زندگی مبارزاتی خود را با سوگند بر‌ «فرو ریختن آخرین خشت بنای خمینی» آغاز کرد، و این سوگند مقدس را با خون پاکش در حماسه فروغ جاویدان مُهر کرد. «…‌من به‌عنوان یک هوادار سازمان مجاهدین خلق ایران در شرایطی که سرزمین من در میان شعله‌های تب‌آلود جنگ و اختناق مظلومانه می‌سوزد و خاکستر می‌شود، وقتی که چوبه‌های‌دار در هر کوچه و بازار برپا می‌شود، وقتی که انواع شکنجه‌های سبعانه در سیاه‌چال‌های خمینی به‌طور وحشتناکی رونق پیدا می‌کند، مبرمترین وظیفه انقلابی خود می‌دانم، که با برکف گرفتن سلاح مجاهد خلق تمام‌عیار به مبارزه علیه دیکتاتوری خون‌آشام حاکم بر ایران برخیزم.

تا فرو ریختن آخرین خشت بنای اهریمن جماران و از هم گسستن تار‌و‌پود رژیم جنگ‌افروزش از هیچ کوششی فروگذار نکنم.

تا آخرین قطره خونم در کنار سازمان و زیر چتر رهبری آن به پیکار مقدس علیه رژیم مادون ارتجاعی خمینی ادامه دهم… و این تنها راه رهایی خلق و استقرار صلح پایدار و آزادی و استقلال تمامیت وطن است…». تقاضانامه ۱۷فروردین۶۶

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0dff9d6f-f209-4a78-b24f-e52b7e949725"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات