728 x 90

با یاد مجاهد شهید فتحعلی سعادت نژاد

مجاهد شهید فتحعلی سعادت نژاد
مجاهد شهید فتحعلی سعادت نژاد

محل تولد: -
شغل:
سن: 30
تحصیلات: دیپلم
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


فتحعلی سعادت نژاد

تاریخ تولد: ۱۳۳۷

محل تولد: قائمشهر

تحصیلات: دیپلم

سابقه مبارزاتی: ۱۰سال

زندانی سیاسی: ۳سال

فتحعلی سعادت‌نژاد قبل از انقلاب ضدسلطنتی با مجاهدین آشنا شد و بلافاصله بعد از ۲۲بهمن در ارتباط با جنبش مجاهدین در قائمشهر قرار گرفت. سال۵۹ به ساری منتقل شد و در مرداد۶۰ دستگیر شد و تا خرداد۶۳ در زندان به‌سر برد.

بلافاصله پس از آزادی درصدد وصل به سازمان برآمد، در خرداد۶۴ توانست از کشور خارج شود و با تشکیلات خارج کشور مجاهدین فعالیت کند.

در فروردین۶۵ به منطقه اعزام شد. مدتی در واحدها و گردانهای رزمی سازماندهی شد، سپس به واحد شناسایی منتقل گردید و سرتیم یک تیم دیدبانی شد.

در آخرین رزمش در عملیات فروغ جاویدان و در درگیریهای بعد از اسلام‌آباد از ناحیه دست و پهلو زخمی شد.

در آنجا به همرزمانش گفت: «شما به‌سلامت صحنه را ترک کنید، من جلو دشمن را می‌گیرم».

آنگاه نارنجکش را در دست گرفت و به قلب دشمن زد، تعدادی از مزدوران را به‌هلاکت رساند و خود در اوج سرفرازی به‌شهادت رسید. برادر بزرگترش قنبرعلی سعادت‌نژاد نیز در همین عملیات به‌شهادت رسید.

فتحعلی در وصیت نامه پرشوری نوشت: «…‌با دلی سرشار از آگاهی و شور و شوق و ایمان و یقین، رو به سویی نهادم که هدف و سمت و سوی آن مشخص است. راهی که رهایی و یگانگی را برای خلقمان به ارمغان آورده و در آن سراسر صلح و صفا و صمیمیت، امید و اعتماد و برادری نهفته است.

راهی که الگو و مظهر و رهبر آن رجوی "مسعود و مریم" راهبران عقیدتیم می‌باشند. راهی که شهیدان با نام و یاد آنان سر به مسلخ عشق نهادند و زندانیان در زیر شکنجه مقاومت کردند. راهی که خلق ایران با آنان رها خواهد شد. سر به قدومشان می‌گذارم و سرود آزادی را زیر لب زمزمه می‌کنم». وصیت‌نامه ـ ۲۲فروردین۶۵

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/514d489c-a335-4291-9fb3-3a75a5931b48"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات