728 x 90

با یاد مجاهد شهید گیتی صادق

مجاهد شهید  گیتی صادق
مجاهد شهید گیتی صادق

محل تولد: تهران
شغل: دبیر رشته تربیت معلم
سن: 28
تحصیلات: -
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 10-9-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید گیتی صادق در سال۱۳۳۲ در تهران بدنیا آمد، وی لیسانس را از دانشگاه تربیت معلم گرفت و دبیر بود.

اولین آشنایی‌های گیتی شهید با سازمان در سال۵۰ است که پسرعمویش مجاهد شهید ناصر صادق از اعضای کادر مرکزی سازمان مجاهدین خلق ایران دستگیر شد، و پس از محاکمه در بیدادگاه شاه با دفاع قهرمانانه او و سایر برادرانش از جمله برادر مجاهد مسعود رجوی، مجاهد شهید محمد بازرگانی، مجاهد شهید علی باکری و مجاهد شهید علی میهندوست به اعدام محکوم شدند، و غیر از برادر مجاهد مسعود رجوی که در اثر اعتراضات بین‌المللی و فعالیت سازمانهای حقوق‌بشری به‌ویژه فعالیت مجاهد شهید دکتر کاظم رجوی بقیه این قهرمانان در ۳۰فروردین سال۵۱ به‌شهادت رسیدند.

گیتی بعد از ورود به دانشگاه تربیت معلم همراه با بقیهٔ دانشجویان هوادار به فعالیت‌های سیاسی را ادامه داد و همزمان با تحصیل، تدریس هم می‌کرد و از این طریق به تبلیغ و ترویج آرمانهای سازمان موفق شد، و توانست حمایت دانش‌آموزان تحت تعلیم خود را نسبت به مبارزه انقلابی علیه دیکتاتوری سلطنتی و نسبت به سازمان مجاهدین خلق ایران برانگیزد.

در سال۵۴ در شرایطی که ضربه خیانت‌بار اپورتونیستی چپ‌نما بر پیکر سازمان وارد شده بود، او و همسرش مجاهد شهید احمد نیک اندیش هم‌چنان صمیمانه به اهداف و آرمانهای مجاهدین پایبند ماندند و برای برقراری ارتباط با مجاهدین تلاش کردند.

بعد از پیروزی انقلاب ۵۷ و علنی‌شدن سازمان او و احمد به سازمان پیوستند و دوران جدیدی پیش روی آنها گشوده شد.

گیتی برای همرزمانش نمونه‌یی از انسان آزادیخواه و زن انقلابی مجاهد خلق بود که مسئولیت‌های سنگین را به بهترین شکل ممکن انجام و از عهده حل و فصل تضادهایش بر می‌آمد.

گیتی و همسر و همرزم مجاهدش احمد نیک اندیش در طول مبارزه سیاسی علیه رژیم خمینی حرفه‌یی با سازمان فعالیت می‌کردند و پس از ۳۰خرداد نیز به زندگی مخفی روی آورده و فعالیت‌های انقلابی خود ادامه دادند.

چند روز بعد از سی خرداد ۶۰، گیتی در یک تردد خیابانی به اسارت پاسداران خمینی در آمد و دفتر زندگی سراسر افتخارش سرانجام در آذرماه ۶۰ در زیر شکنجه‌های وحشیانهٔ این جانیان بسته شد. گیتی با روحیهٔ مقاوم و استوارش شکنجه‌گران را به زانو درآورده بود و آخرین گام خودش را در راستای مبارزه برداشت!

یادش گرامی

 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a7e0a343-d2d2-4841-b260-9017d08653bc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات