728 x 90

با یاد مجاهد شهید حسن صادق

مجاهد شهید حسن صادق
مجاهد شهید حسن صادق

محل تولد: -
شغل: دانشجو
سن: 27
تحصیلات: دانشجو
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 12-2-1361
محل زندان: -

زندگینامه شهید


زندانی زمان شاه: ۱۳۵۴ / زندان قصر و زندان اوین در تهران / ۳سال

نحوه شهادت: تهاجم پاسداران به پایگاه مجاهدین

مجاهد شهید حسن صادق از جمله شهدای دلاور حماسه ۱۲اردیبهشت۶۱ بود که رژیم دجال و ضدبشری خمینی، با نمایش پیکر غرقه به خون او و دیگر یاران مجاهدش در تلویزیون صحنه دیگری از شقاوت و پلیدی خود را به نمایش گذاشت.

مجاهد شهید حسن صادق متولد سال۱۳۳۴ در تهران بود. وی از سنین کودکی به‌دلیل فضای سیاسی خانواده و به‌خصوص حضور برادر بزرگش مجاهد شهید ناصر صادق و آشنایی و ارتباط با پدر طالقانی، با مسائل سیاسی آشنا شد.

او از دوران دبیرستان فعالیت سیاسی خود را برعلیه رژیم شاه آغاز کرد و از سال۴۸ در ارتباط با سازمان مجاهدین قرار گرفت

پس از شهریور ۵۰ و دستگیری بسیاری از اعضاء و کادرهای سازمان، حسن تحت مسئولیت مجاهد شهید علی اصغر منتظرحقیقی در گروه «شیمی» قرار گرفت.

او با وجود آن‌که برای ملاقات با برادرش به زندان می‌رفت و در برخی فعالیت‌های علنی خانواده‌های مجاهدین نیز شرکت داشت، اما به‌خوبی توانست از عهده‌ٔ حل تضاد زندگی علنی و مبارزه‌ٔ مخفی برآید.

حسن ضمن شرکت در جلسات دادگاه برادرش توانست بخش‌هایی از دفاعیات پرشور مجاهدین اسیر را به بیرون منتقل کند، هم‌چنین او به‌طور فعال در رساندن اخبار و اطلاعات به مجاهدین اسیر و رد و بدل پیام های سازمانی به بیرون و داخل زندان تلاش می‌کرد.

پس از چند سال فعالیت نیمه مخفی سرانجام مجاهد شهید حسن صادق در مرداد ماه سال۵۴ توسط مزدوران ساواک دستگیر شد و بلافاصله زیر شکنجه‌های وحشیانه ساواک شاه خائن قرار گرفت. وی با مقاومت خود در برابر شکنجه‌های سبعانه دژخیمان دیکتاتوری شاه بر سر مواضع خود استوار ماند و حسرت رسیدن دشمن به اطلاعاتی که وی داشت را به دل دژخیمان ساواک گذاشت.

صداقت انقلابی و صمیمیت حسن قهرمان در میان همرزمان و یارانش زبان‌زد بود.

حسن در بیدادگاه نظامی شاه خائن به حبس ابد محکوم شد و سرانجام وی در دیماه ۵۷ همراه با آخرین گروه از زندانیان سیاسی از زندان آزاد شد و فعالیت‌های انقلابی خود را در رابطه با سازمان مجاهدین و در فازی نوین ادامه داد.

مجاهد شهید حسن صادق از اولین مسئولان نهاد محلات سازمان بود و در پایه‌ریزی اغلب انجمنهای محلات مختلف تهران نقش عمده‌یی داشت. او تا قبل از ۳۰خرداد۶۰ هم‌چنان در نهاد محلات مشغول فعالیت بود.

هم‌چنین امداد پزشکی سازمان نیز در ابتدا تحت مسئولیت حسن شکل گرفت.

پس از ۳۰خرداد۶۰ دوشادوش دیگر یاران مجاهدش عهده‌دار مسئولیتهای جدیدی شد، او مدتی مسئولیت نیروهای اجتماعی منطقه غرب تهران را به عهده داشت و پس از آن مسئولیت نیروهای منطقه شرق تهران را عهده‌دار شد.

سرانجام مجاهد قهرمان حسن صادق در ۱۲ اردیبهشت سال۶۱ در تهاجم بیرحمانه پاسداران خمینی به پایگاههای فرماندهی بخش اجتماعی مجاهدین با بکارگیری انواع سلاحهای سبک و نیمه‌سنگین و هم‌چنین با هلیکوپترهای تهاجمی؛ پس از ساعت ها نبرد با مزدوران جنایتکار خمینی، باقلبی مالامال از عشق به مردم و ایمانی قاطع به پیروزی محتوم خلق بخون تپید و به کاروان شهدای پرافتخار مجاهد خلق پیوست.

یادش گرامی باد

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bb0094f0-706d-4a85-8529-95cc336ebf00"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات