728 x 90

با یاد مجاهد شهید ابوالحسن صادقی

مجاهد شهید ابوالحسن صادقی
مجاهد شهید ابوالحسن صادقی

محل تولد: قم
شغل: کارمند آموزش و پرورش
سن: 38
تحصیلات: دیپلم
محل شهادت: قم
تاریخ شهادت: 0-5-1367
محل زندان: -

زندگینامه شهید


«مطمئن باش تا آخر خواهم ایستاد. رب ادخلنی مدخل صدق و اخرجنی مخرج صدق.»

مجاهد شهید ابوالحسن صادقی در سال۱۳۲۹ در قم متولد شد، او تکنیسین بافندگی از ژاپن و کارمند آموزش و پرورش بود که در سال۶۷ در شهر زادگاهش تیرباران شد.

در گزارشی پیرامون این مجاهد سرفراز آمده است: ‌ «از زمان شاه در فعالیتهای ضددیکتاتوری شاه و در تظاهرات ضد‌شاه فعال بود.

در دوران خمینی از ابتدای تاسیس  جنبش ملی مجاهدین در قم فعالیت می‌کرد و مسئولیت رساندن نشریات سازمان به کارمندان را به عهده داشت.

او به‌دلیل این که سربازی رفته بود به میلیشیاهای قم آموزش نظامی می‌داد، بعد از ۷‌تیر‌۶۰  او را در خانه‌اش دستگیر کردند.ابوالحسن هنگام دستگیری اقدام به فرار کرد، و مزدوران به سمت او شلیک کردند.

درشرایطی  که پایش گلوله خورده بود به فرار خود ادامه داد، و از پشت‌بام وارد خانه یکی از همسایه‌ها شد.

پاسداران از روی اثر خون رد وی را پیدا کرده و سرانجام او را دستگیر کردند، در زندان به‌شدت شکنجه شد، و یکی از شکنجه‌های او این بود که گلوله را  از پایش را در‌نمی‌آوردند. سرانجام پس از چند ماه خانواده‌اش با قبول  هزینه مداوای او، ابوالحسن را در بیمارستان بستری کردند و گلوله را از پایش در‌آوردند.

او در این فرصت توانسته بود نامه‌یی با خط زیبایش بنویسد، و  در نامه‌اش ضمن سلام رساندن به برادر مسعود، خطاب به او نوشته بود: «مطمئن باش تا آخر خواهم ایستاد. رب ادخلنی مدخل صدق و اخرجنی مخرج صدق

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


ابوالحسن صادقی ابولحسن صادقی

ابولحسن صادقی

 

تصویر مزار شهید


 

 

 
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f41ec5ec-3acb-4591-92a9-e910c9365017"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات