728 x 90

با یاد مجاهد شهید احمد صادقی

مجاهد شهید احمد صادقی
مجاهد شهید احمد صادقی

محل تولد: بروجرد
شغل: کارگر
سن: 20
تحصیلات: -
محل شهادت: بروجرد
تاریخ شهادت: 15-6-1360
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید احمد صادقی در شهریور سال۴۰ در بروجرد متولد شد، در سال۴۶ به مدرسه رفت اما پس از مدتی مجبور شد مدرسه را ترک کرده و برای تأمین درآمد خانواده روزانه در مغازه پدرش کار کند.

احمد در اوایل سال۵۸ با سازمان مجاهدین خلق ایران آشنا گردید، و فعالیت رسمی خود با سازمان را آغاز کرد. بارها چماقداران خمینی جلاد برای جلوگیری از فعالیت احمد، وی را در محل کار و زندگی مورد ضرب‌وشتم قرار دادند، اما او تسلیم آنها نشد و هم‌چنان به فعالیت‌های انقلابی‌اش ادامه داد.

در خرداد۶۰ در سلسله تظاهراتی که سازمان علیه ارتجاع حاکم ترتیب داده بود فعالانه شرکت کرد. از جمله در تظاهرات عظیم ۳۰خرداد یکی از پاسداران ضدخلقی را که به روی مردم بی‌سلاح آتش گشوده بود خلع‌سلاح کرد.

بعد از ۳۰خرداد طی یک درگیری نابرابر به‌وسیله ۶نفر از مزدوران خمینی خائن در میدان صمد بهرنگی دستگیر شد.

پس از دستگیری و انتقال به مرکز سپاه پاسداران ضدخلقی، جلادان خمینی به طرز وحشیانه‌ای احمد را شکنجه دادند طوری که بر اثر شکنجه بینی‌اش شکسته و مویرگهای چشمش پاره شده و بینی او تا چند روز خون ریزی داشت.

به‌رغم این شکنجه‌های وحشیانه احمد قهرمان با شهامت در مقابل رژیم ضدبشری خمینی خون‌آشام ایستاد، و از مواضع خلق و سازمان و ایدئولوژی خود و خط و مشی انقلابی آن دفاع کرد.

دژخیمان خمینی علاوه بر شکنجه، می‌خواستند توسط برخی از بستگانش او را ودار به اعتراف و ندامت کنند، اما او هرگز قبول نکرد و به بستگانش نیز گفت: ”برایم ننگ است که زیر چنین پیشنهادی بروم، مرگ سرخ را به زندگی ننگین ترجیح می‌هم“ .

سرانجام در تاریخ ۱۵شهریور۶۰ با سری افراشته و قدمهایی استوار به استقبال مرگ سرخ شتافت، و به همراه ۶تن دیگر از مجاهدین در حالی‌که سرود رهایی می‌خواند به دستور خمینی پلید و خون‌آشام به جوخه آتش سپرده شد.

 

وصیت نامه مجاهد شهید احمد صادقی

بنام خدا و به‌نام خلق قهرمان ایران

با سلام انقلابی و توحیدی به تمام خواهران و برادران انقلابی، این‌جانب احمد صادقی فرزند عزیزالله دارنده شناسنامه ۲۵۲ صادره از بروجرد از جمله جانبازان انقلاب حسین هستم، و من و برادران و خواهران میلیشیاهای قهرمان، بزرگترین سازندگان آزادی هستیم (و) اگر روزی من شهید شوم به آرزوی خود رسیده‌ام.

با درود و تشکر انقلابی

درود بر بهرام کردستانی

این وصیتنامه را در شب ساعت۱۰ وقتی که به فکر شهادت بودم نوشتم

 

گزارش مراسم بزرگداشت مجاهد شهید احمد صادقی

پیکر غرقه در خون مجاهد شهید احمد صادقی در ۱۶شهریور۶۰ (فردای اعدام او) به خاک سپرده شد، و تا چند روز به‌عنوان بزرگداشت خاطره او مراسم و جلساتی برگزار گردید. در اولین مراسم، عکس احمد که با گلهای زیبا تزیین شده بود، همراه با شعری که زبان حال زندگی او بود و دوستانش برایش سروده بودند بر روی دیوار به چشم می‌خورد.

خانواده و اقوامش از شکنجه‌هایی که به وی وارد شده بود صحبت می‌کردند، و در تمام طول روزهایی که برایش مراسم گرفته شده بود، از مقاومت احمد در مقابل دژخیمان و از خصوصیات اخلاقی و شجاعتش صحبت‌ها به میان می‌آمد.

به‌گفته یکی از پاسداران احمد را در حالی که دگمه‌های پیراهنش را تا آخر باز کرده بوده تیرباران کردند. ضمنا ”بعد از تیرباران هم بر روی لباسهایش جای پوتین پاسداران دیده می‌شد.

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2dd8768d-5f22-406c-a611-b5aa1c342d78"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات