728 x 90

با یاد مجاهد شهید علی صادقلو

مجاهد شهید علی صادقلو
مجاهد شهید علی صادقلو

محل تولد: مراغه
شغل: کارمند وزارت کشاورزی
سن: 23
تحصیلات: دیپلم
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


علی صادقلو

تاریخ تولد: ۱۳۳۴

محل تولد: مراغه

تحصیلات: دانشجو ی فیزیک

شغل: کارمند تراکتورسازی تبریز

سابقه مبارزاتی: ۹سال

علی صادقلو در سال۵۸ از طریق هوادارانی که به محل کار وی رفت و آمد داشتند با سازمان آشنا شد. تا سال۶۰ در بخشهای مختلف و در رابطه با تبلیغات فعالیت داشت، و در سال۶۱ در واحد عملیاتی مجاهد شهید وحیده پیرایش به فعالیت پرداخت.

سال۶۵ از کشور خارج شد و پس از ۸ماه در آبان سال۶۵ عازم منطقه شد و در یکانهای رزمی سازماندهی شد.

جدیت و پشتکار از ویژگیهای برجسته او بود، با شور و شوق خاصی به‌عملیات فروغ جاویدان شتافت. دلاورانه جنگید و سرفرازانه به‌شهادت رسید.

برادر کوچکترش مجاهد شهید اسدالله صادقلو نیز از زمره جاودانه فروغهای آزادی است، علی در آستانه ورود به خط مقدم نبرد نوشت: «…‌مطلوب من در مسعود و سازمان مجاهدین خلق ایران گره خورد و خود را نشان داد به آنها پیوستم و در مراسم (تظاهرات و اجتماعات) شرکت کردم.

در این مراسم و فعالیت‌ها بود که خمینی و آخوند‌های رذل را شناختم، و برای این‌که نسلهای آینده بتوانند با امکانات بیشتری به‌سوی جامعه قسط حرکت کنند، همراه با مجاهدین سوگند خوردم که جامعه را از ریشه تغییر بدهیم، تا عمر دوران عوام‌فریبی از نوع مذهبیش را کوتاه کنیم.

قطعا بدون گذار از مرز فدا هیچ‌کدام از خواسته‌هایمان عملی نیست. این بود که جهت آمادگی مقابله با دشمنان انقلاب به فراگیری آموزشهای نظامی رو آوردم، و در این مسیر جهت حل مشکلات اجتماعی آماده فدا می‌شوم، چون شهادت ما بهای لازم برای حل این مشکلات اجتماعی است.

اگر ما الآن از شهادت رو برگردانیم فردا توده‌ها باید جهت حل این مشکلات بهای گزافی بپردازند». وصیت‌نامه ـ ۲۶مهر۶۵

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f275eed5-60c4-45f6-90f2-1d26713d4036"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات