728 x 90

با یاد مجاهد شهید اسدالله صادقلو

مجاهد شهید اسدالله صادقلو
مجاهد شهید اسدالله صادقلو

محل تولد: تبريز
شغل: کتابدار
سن: 22
تحصیلات: متوسطه
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: 5-5-1367
محل زندان: -

 

زندگینامه شهید


اسدالله صادقلو

تاریخ تولد: ۱۳۴۵

محل تولد: تبریز

تحصیلات: متوسطه

سابقه مبارزاتی: ۸سال

اسدالله صادقلو در سال۵۹ با سازمان آشنا شد و در بخش دانش‌آموزی به فعالیت پرداخت، در فاز نظامی مسئول یک تیم عملیاتی بود که ۷رشته عملیات علیه مزدوران رژیم انجام داد.

در سال۶۶ به منطقه اعزام شد و در نبرد آزادیبخش با دشمن خدا و خلق جنگید، آخرین رزم او عملیات فروغ جاویدان بود که پس از نبردی حماسی به‌شهادت رسید و به جاودانه‌فروغها پیوست.

یکی از همرزمانش می‌نویسد: «…‌ساعت حدود سه بعد از نیمه‌شب بود که فرمان حمله به تنگه چهارزبر صادر شد. اسدالله صادقلو سلاح بی.کی.سی داشت، و با شور و حال خاص و با دقت شلیک می‌کرد. نزدیک خاکریز دشمن فشنگهایش تمام شد ولی هم‌چنان به مزدوران حمله می‌کرد تا سلاحی از مزدوران رژیم به غنیمت گرفته و به تهاجم خود ادامه دهد…

اسدالله زخمی شد، بالای سرش رفتم به‌سختی نفس می‌کشید، پس از مدتی کمی چشمانش را باز کرد و لبخند زد و در حالی‌که چشمانش را دوباره بست انگشتانش را به علامت پیروزی بالا گرفت و چند‌بار گفت مرگ بر خمینی ـ درود بر رجوی…».

برادر بزرگترش مجاهد شهید علی صادقلو نیز در جریان عملیات کبیر فروغ جاویدان به‌شهادت رسید. «… وقتی که فهمیدیم مسعود و مریم دارند به تیپ ما می‌آیند، بچه‌ها همه در سالن عمومی جمع شده بودند.

قلبها و سینه‌ها آرام نمی‌گرفت، گویی می‌خواست آن حصار تنگ را بشکافد و بیرون بزند… در این لحظه خطاب به برادر گفتم که الآن برایم ماده شد که انتظار چقدر سخت و مشکل است.

با او روبوسی کردم بعد از چهار بوسه به او گفتم حالا از طرف خانواده‌های شهیدان که به من گفته بودند از طرف ما روی مسعود را ببوس می‌خواهم ببوسم…». دست‌نوشته ـ بهمن۶۶

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d214be21-fdd5-46af-8b68-65b1ca1aff4b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات