728 x 90

با یاد مجاهد شهید مسعود صادق نیا

مجاهد شهید مسعود صادق نیا
مجاهد شهید مسعود صادق نیا

محل تولد: تهران
شغل: همافر نیروی هوایی
سن: 31
تحصیلات: -
محل شهادت: تهران
تاریخ شهادت: 2-5-1362
محل زندان: -

زندگینامه شهید


مجاهد شهید مسعود صادق‌نیا در جنوب تهران چشم به جهان گشود، پس از پایان تحصیلات متوسطه در سال۴۹ وارد نیروی هوایی شد و در گردان الکترونیک پایگاه یکم شکاری مشغول کار گردید.

مسعود فردی آگاه و پرشور و آشنا به درد و رنج مردم محروم میهنمان بود، مردمی که سال‌ها با آنها زندگی کرده و از نزدیک فقر و سیه‌روزی و غارت دست‌رنجشان را توسط رژیم شاه و مزدورانش مشاهده کرده بود.

او در جریان قیام بهمن ۵۷ فعالانه شرکت داشت و همراه با سایر همکارانش در ترتیب دادن افشاگریها و تظاهرات در پایگاه یکم و میدان آزادی فعال بود.

مجاهد شهیدمسعود صادق‌نیا پس از پیروزی قیام با مراجعه به ستاد مرکزی سازمان در تهران، درصدد برقراری ارتباط با سازمان برآمد و در اوایل سال۵۹ در ارتباط با تیمهای پرسنل هوادار در پایگاه یکم مهرآباد قرار گرفت.

یکی از مسئولیت‌های مسعود، تکثیر و پخش اعلامیه‌های سازمان بود و او در انجام این مسئولیت پشتکار زیادی داشت.

بسیاری از شبها تا صبح اعلامیه‌های سازمان را تکثیر می‌کرد و با خوشحالی می‌گفت:  وقتی اعلامیه‌ها را به دست پرسنل می‌رسانم و قیافه‌های خوشحال و راضی‌شده‌ آنها را می‌بینم، تمام خستگی شب و بیداری تا صبح از تنم بیرون می‌رود.

مسعود در تظاهرات اعتراضی خردادماه ۶۰ در پایگاه یکم نقش فعالی داشت و پس از ۳۰خرداد به‌دنبال تصفیه و دستگیری تعدادی از هواداران، مسئولیت‌های بیشتر و سنگین‌تری برعهده‌ٔ او قرار گرفت.

بعد از عملیات پرواز قهرمانانه برادر مجاهد مسعود رجوی از قلب پایگاه یکم شکاری به فرانسه نام همافر انقلابی مسعود صادق‌نیا در لیست تصفیه‌شدگان قرار گرفت و حساسیت روی او بیشتر شد.

مسعود از آذرماه ۶۰ به زندگی مخفی روی آورد و در کنار همرزمان مجاهدش به نبرد برعلیه رژیم دجال خمینی مشغول شد.

در شهریورماه ۶۱ طی درگیری نابرابر و خونینی که منجر به‌شهادت چند تن از یاران مسعود شد، او دستگیر گردید و بلافاصله پس از انتقال به زندان جمشیدیه و سپس اوین تحت شکنجه و بازجویی قرار گرفت.

او تا مردادماه ۶۲ تحت شکنجه قرار داشت و سرانجام در ۶مرداد۶۲ به‌همراه ۷تن دیگر از همافران مجاهد به‌شهادت رسید.

یادش گرمی باد

 

خاطرات


 

 

تصاویر یادگاری


 

 

تصویر مزار شهید


 

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
با ارسال تصاویر و زندگینامه شهید، ما را در تکمیل شناسنامه شهیدان یاری رسانید. >>> تلگرام مجاهد: @mojahedin_org

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b48d8459-fb55-4062-ac7c-3cf6708f7bea"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات